//
کدخبر: ۱۷۱۴۵۸ //

واشنگتن کاهش سطح نمایندگی دیپلماتیک خود نزد فلسطینی‌ها را از فردا اجرایی می‌کند

یک مقام آمریکایی اعلام کرد، تصمیم آمریکا درباره کاهش سطح نمایندگی خود در نزد فلسطینی‌ها از روز دوشنبه وارد فاز اجرایی می‌شود.

واشنگتن کاهش سطح نمایندگی دیپلماتیک خود نزد فلسطینی‌ها را از فردا اجرایی می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

به گفته این مقام، با ادغام کنسولگری آمریکا در قدس (که نقش نمایندگی دیپلماتیک این کشور نزد فلسطینی‌ها را دارد) با سفارت این کشور در اسرائیل (فلسطین اشغالی)، واشنگتن تصمیم خود در زمینه کاهش سطح نمایندگی این کشور در نزد فلسطینی‌ها را عملی می‌کند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در زمان اعلام ادغام سفارت آمریکا در اسرائیل با کنسولگری‌ این کشور در قدس در ماه اکتبر گفته بود، هدف از این گام افزایش کارآمدی است و این امر تغییری در سیاست به حساب نمی‌آید.

اما مسؤولان فلسطینی معتقدند، این تصمیم گام دیگر دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا علیه فلسطینی‌هاست؛ فلسطینی‌ها بعد از تصمیم ترامپ در سال ۲۰۱۷ درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تمام ارتباطات‌شان را با دولت آمریکا بلوکه کردند.

زمان ادغام کنسولگری با سفارت آمریکا در قدس اعلام نشده اما یک مقام وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: پیش‌بینی می‌شود چهارم مارس این اتفاق رخ دهد.

بخش ارائه خدمات به فلسطینی‌ها در ضمن سفارت جایگزین کنسولگری قدس خواهد شد که از زمان امضای توافقات اسلو در دهه ۹۰ در حکم سفارت این کشور در نزد تشکیلات خودگردان فلسطین فعالیت داشته است.

دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل نیز طرفدار ساخت‌و سازها و افزایش شهرک‌های اسرائیل در کرانه باختری است و فلسطینی‌ها او را جانبدار دولت عبری می‌دانند.

در عین حال این مسؤول آمریکایی گزارش‌هایی با این مضمون که در چارچوب روند انتقال سفارت به قدس که ماه مه انجام شد، مقر کنسولگری در قدس تبدیل به منزل سفیر آمریکا خواهد شد را تایید نکرد.

تصمیم ترامپ درباره انتقال سفارت به قدس یک اتفاق غیرمنتظره در روابط دیپلماتیک بین‌المللی بود که همواره اصرار داشته وضعیت قدس در ضمن مذاکرات اسرائیل و فلسطین حل شود.

انتظار می‌رود ترامپ طرح خود برای صلح خاورمیانه موسوم به "معامله قرن" را بعد از انتخابات سراسری اسرائیل افشا کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۴۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان