//
کدخبر: ۱۷۱۲۶۱ //

آمریکا و کره جنوبی رزمایش های مشترک کوچک برگزار می کنند

مقامات آمریکا از صرفنظر کردن واشنگتن و سئول از برگزاری رزمایشی عظیم در بهار امسال و بسنده کردن آنها به برگزاری رزمایش های کوچک تر خبر دادند.

آمریکا و کره جنوبی رزمایش های مشترک کوچک برگزار می کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه ژاپن تایمز امروز(شنبه) به نقل از مقامات آمریکایی نوشت، برگزاری رزمایشی کوچک تر از مدت ها پیش در مد نظر قرار دارد و انتظار می رود در روزهای آینده این مساله به طور رسمی اعلام شود.

به گفته این مقامات، از مدت ها پیش درباره این موضوع گفت وگو می شود و کوچک کردن ابعاد این رزمایش ارتباطی به نشست 'دونالد ترامپ' و 'کیم جونگ اون'، سران آمریکا و کره شمالی در هانوی ویتنام ندارد.

رزمایش 'Foal Eagle/ فل ایگل' معمولا بهار هر سال با شرکت هزاران تن از سربازان نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و ویژه برگزار می شود.

پس از نشست اول ترامپ و کیم در سنگاپور، به منظور ترغیب پیونگ یانگ به ادامه گفت وگو، آمریکا و کره جنوبی برخی رزمایش های مشترک را به حال تعلیق درآوردند.

نشست دوم سران آمریکا و کره شمالی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیش در هانوی بدون امضای توافقنامه و یا برنامه ای برای نشست بعدی این دو به پایان رسید.

ترامپ که پس از دیدار پنجشنبه با کیم به خبرنگاران گفت، برگزاری رزمایش ها بسیار بسیار هزینه بر است ، خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی را منتفی دانست.

آمریکا با هدف دفاع از کره جنوبی در برابر کره شمالی، 28 هزار و 500 نیرو در کره جنوبی مستقر کرده است.

برخی کارشناسان معتقدند، تعلیق یا توقف رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی به پیشبرد برنامه های چین و روسیه کمک می کند و بر آمادگی های رزمی آمریکا و کره جنوبی تاثیر معکوس می گذارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۲۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان