//
کدخبر: ۱۷۱۰۰۵ //

سوریه خواستار پایان حضور غیرقانونی ائتلاف آمریکایی شد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد فرایند تشکیل کمیته قانون اساسی را یک امر داخلی دانست که باید بدون دخالت خارجی ها انجام شود و گفت: نیروهای به اصطلاح ائتلاف بین المللی به حضور غیرقانونی خود در کشورمان پایان دهند.

سوریه خواستار پایان حضور غیرقانونی ائتلاف آمریکایی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

بشار الجعفری روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل که با موضوع سوریه برگزار شد، آمادگی کشور خود را برای همکاری با جیر پدرسون نماینده دبیرکل برای تسهیل در روند مذاکرات سوری- سوری با مدیریت سوری ها اعلام کرد.
وی افزود: هر گونه روند سیاسی که مبارزه با تروریسم و پایان حضور غیرقانونی خارجی ها در سوریه همراه با حفظ تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال آن را نداشته باشد، غیرواقعی است.
نماینده سوریه در سازمان ملل متحد ادامه داد: آنهایی که در امور داخلی سوریه دخالت می کنند و سعی می کنند برنامه ها و پیش شرط های خود را در کار کمیته ای که مسئول بحث در مورد قانون اساسی است، اعمال کنند، باعث تاخیر در شروع به کار این کمیته می شوند.
الجعفری یادآور شد: قانون اساسی و همه موضوعات مرتبط با آن، یک امر کاملا مستقل است که توسط مردم سوریه تعیین می شود. این نشان می دهد که آینده سوریه صرفا توسط مردم سوریه بدون دخالت خارجی مشخص خواهد شد.
وی خواستار توقف حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و ترکیه در خاک کشورش شد و تاکید کرد: مطمئنا پایان دادن به ائتلاف به اصطلاح بین المللی، موجب خاتمه یافتن جنایات جنگی و ضد بشری می شود که شهر رقه را به طور کامل تخریب و زیر ساخت های آن را نابود کرده اند که بازسازی آنها مدت ها به طول خواهد انجامید.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه بقای بخشی از نیروهای آمریکایی در خاک سوریه هیچ توجیهی ندارد، گفت: هر گونه حضور نظامی خارجی در سوریه بدون رضایت دولت، تجاوز محسوب می شود که به سرعت باید پایان داده شود وگرنه دولت سوریه بر همین اصل اقدام خواهد کرد.
الجعفری تداوم همکاری دولت سوریه با متحدان خود در مبارزه با داعش، النصره و وابستگان به آنها را ضروری دانست و افزود: تروریست های خارجی و اروپایی باید به کشورهای خود بازگردانده و بابت جنایاتی که علیه مردم سوریه و عراق مرتکب شده اند به دست عدالت سپرده شوند.
وی ادامه داد: رکن اصلی جنگ تروریستی علیه سوریه بیش از 100 هزار ستیزه جویان خارجی بوده و هستند که از سراسر جهان و بیش از 100 کشور به سوریه آورده شده اند. 
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با ابراز شگفتی از اظهارات اروپایی ها مبنی بر اینکه بازگردان این تروریست ها به کشورشان بسیار سخت است، اضافه کرد: چرا استخدام، تامین مالی، آموزش و اعزام آنها به سوریه برای برخی دولت ها بسیار راحت است؟ 
الجعفری تصریح کرد: آنها می ترسند که مبادا با بازگرداندن این تروریست ها و محاکمه کردن آنها، نقش دولت هایشان در اعزام آنها و برهم ریختن ثبات و امنیت سوریه برملا شود و به همین ترتیب این کشورها می توانند به سرمایه گذاری برای تخریب سایر نقاط جهان ادامه دهند.
وی با انتقاد از ستایش نمایندگان آمریکا، فرانسه و انگلیس از تصمیم واشنگتن برای حفظ نیروهای اشغالگر در بخشی از خاک سوریه گفت: هدف این شورا حفظ صلح و امنیت بین المللی است و در 20 قطعنامه ای که تصویب کرده است بر حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرده است اما شگفت زده شدیم که امروز برخی از اعضای این شورا به تصمیم آمریکا برای نگه داشتن 200 تا 400 نیروی جاسوسی و تفنگداران دریایی در سوریه افتخار می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۰۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان