//
کدخبر: ۱۷۰۸۳۳ //

حرکت باطل تشکیلات خودگردان در سازش با صهیونیست ها

اعلام آمادگی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و از سرگیری مذاکرات سازش به رغم اظهارات اخیرش مبنی بر رد طرح آمریکایی-صهیونیستی «معامله قرن»، موضع ژله ای محمود عباس در قبال آرمان فلسطین و قصد وی برای رسیدن به توافق با صهیونیست ها به هر قیمتی ولو به ضرر ملت فلسطین را بیش از پیش آشکار ساخت.

 حرکت باطل تشکیلات خودگردان در سازش با صهیونیست ها
به گزارش فرتاک نیوز،

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که ابومازن رییس این تشکیلات آماده است تا با دعوت مسکو با هر مسئولی در رژیم صهیونیستی و با حضور روسیه نشست سه جانبه داشته باشد.

«نبیل ابو ردینه» یادآورشد که عباس پیش از این با پیشنهاد «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه برای گفت و گو با نخست وزیر رژیم صهیونیستی موافقت کرده اما این بنیامین نتانیاهو است که همواره از این موضوع فرار می کند.

این سخنان در واکنش به صحبت های روز سه شنبه نتانیاهو مطرح شد که رسیدن به سازش میان طرف های اسرائیلی و فلسطینی را در گرو آمادگی مقام های فلسطینی دانسته بود.

مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی آوریل 2014 به علت مخالفت رژیم صهیونیستی با توقف شهرک سازی و راه حل تشکیل دو کشور و مخالفت با آزادی اسیران فلسطینی متوقف شد.

مواضع ابومازن که دست کم در حرف به کمتر از تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس قانع نیست چگونه با مواضع صهیونیست های افراطی مانند نتانیاهو که اعتقادی به این موضوع ندارند و قدس را پایتخت ابدی رژیم صهیونیستی می دانند، قابل جمع می باشد؟ اصولا او با دامن زدن به اختلاف در بیت فلسطینی و پشت کردن به نیروهای مقاومت و نادیده گرفتن آنها و سخت گیری و تحریم نوار غزه به عنوان اهرم فشار مقاومت علیه صهیونیست ها، با کدام برگ برنده می خواهد مقابل نماینده رژیم زورگو و جنایتکار مورد حمایت تمام عیار آمریکا بنشیند و به نفع فلسطینی ها امتیاز بگیرد؟

اشتیاق رئیس تشکیلات خودگردان برای مذاکره و سازش با صهیونیست ها و سرسختی در برابر نیروهای مقاومت و خودداری از گفت و گو با آنها، انتقادهایی را در میان فلسطینی ها بر انگیخته است.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) روز گذشته گفت: اعلام موافقت تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار عباس رئیس این تشکیلات با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ادامه خیال پردازی تشکیلات خودگردان درباره نتیجه بخش بودن این دیدارها برای ملت فلسطین است.

حازم قاسم در بیانیه ای اظهار داشت: واضح است که تشکیلات خودگردان با وجود تمامی سیاست های خصمانه رژیم اشغالگر صهیونیستی، همچنان این رژیم را شریک خود می داند.

وی از این موضوع ابراز تاسف کرد که رئیس تشکیلات خودگردان برای دیدار با نتانیاهو اعلام آمادگی کرده اما از دیدار با رهبران ملی فلسطین خودداری می کند.

قاسم تصریح کرد: «اگر تشکیلات خودگردان و رهبران جنبش فتح علاقه مند به رویارویی با تجاوزهای رژیم صهیونیستی بودند، باید هر چه سریعتر زمینه تحقق وحدت ملی و اجرای توافق های آشتی ملی را فراهم می کردند و به مجازات ها علیه نوار غزه و یکجانبه گرایی در تصمیمات فلسطینی پایان می دادند.»

تمایل عباس برای دیدار با نتانیاهو در حالی است که جرد کوشنر داماد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، طراح معامله قرن این روزها با سفر به خاورمیانه در حال یارگیری برای پیشبرد این طرح به نفع صهیونیست ها و پایمال کردن حقوق فلسطینی هاست.

وی 2 روز پیش در سفر به عربستان با بن سلمان ولیعهد این کشور که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در دستور کار خود قرار داده است، دیدار و گفت و گو کرد.

این اولین دیدار بن سلمان و کوشنر پس از درگیر شدن ولیعهد عربستان در جنجال مربوط به قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار معترض سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول است که وی آمر آن بوده است.

کوشنر به همراه هیاتی این هفته به چند کشور منطقه غرب آسیا سفر کرد تا حمایت آنها را از طرح صلح میان اسرائیل و فلسطین موسوم به معامله قرن جلب کند.

جیسون گرینبلت فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه و برایان هوک مسئول گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه در این سفر و در دیدار با بن سلمان همراه کوشنر بودند.

کوشنر و همراهانش در روزهای گذشته با مقام های امارات متحده عربی، بحرین، عمان و ترکیه دیدار و گفت وگو کرده اند.

طرح ضد فلسطینی معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش های شدیدی از سوی مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده و تنش ها و درگیری ها با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

بسیاری از تحلیلگران منطقه غرب آسیا نیز معتقدند، معامله قرن مانند دیگر توافق های صلح در ارتباط با فلسطین اشغالی قبل از تولد مرده است چرا که حق و حقوق مردم مظلوم فلسطین در آن رعایت نشده و آنان با وجود گذشت 70 سال از اشغال بر بازپس گیری حق خود تاکید دارند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر تصمیم ترامپ برای انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به قدس را همانند سیلی بر صورت فلسطینی ها بر شمرد.

وی گفته بود: در این شرایطی که آمریکا ایجاد کرده است اعلام می کنیم که از این لحظه از هرگونه همکاری با طرف آمریکایی به عنوان میانجی حل و فصل مناقشه خاورمیانه صرف نظر می کنیم زیرا مخالف اقدام های آنها هستیم؛ امیدواریم ساز و کاری ایجاد شود که واشنگتن فقط یکی از میانجی ها باشد.

ابومازن در مواردی پا را از این هم فراتر گذاشت و اعلام کرد که اصلا آمریکا را به عنوان میانجی نخواهد پذیرفت.

وی سال گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی به همراه امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در پاریس گفت: ما میانجی گری آمریکا را به خاطر جانبداری از رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین المللی به هیچ وجه قبول نمی کنیم و این کشور خود را از وساطت در روند سازش دور کرد.

اما مذاکرات سازش با میانجی گری یا بدون میانجی گری آمریکا تفاوتی در اصل ماجرا ندارد زیرا به هر حال یک طرف قضیه رژیمی است که از پشتیبانی بی چون و چرای آمریکا برخورداراست و عباس با وضعیت و جایگاه فعلی دشوار بتواند امتیازی به نفع آرمان فلسطین از طرف مقابل بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۸۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان