//
کدخبر: ۱۷۰۶۳۷ //

دعوای زنان داعشی در اردوگاه الهول سوریه بر سر ابوبکر بغدادی

بحث و جدل میان زنان داعشی عراقی و تونسی در اردوگاه الهول سوریه به دلیل انتقاد برخی از آنها به این گروه تروریستی و سرکرده آن در نهایت به آتش زدن چادرهای طرف تونسی ختم شد.

دعوای زنان داعشی در اردوگاه الهول سوریه بر سر ابوبکر بغدادی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در اردوگاه الهول که متعلق به نیروهای سوریه دموکراتیک است و خانواده‌های عناصر داعش و آوارگان دیگر را در خود پناه داده است، تقریبا هر روز شاهد بحث و جدل و درگیری میان برخی زنان داعشی و دیگر ساکنان سوری و عراقی است که برخی از آنها نیز وابسته به این گروه تروریستی هستند، طوری که آنها به تهدید و حتی ضرب و شتم یکدیگر می‌پردازند.

طبق این گزارش، دلیل درگیری میان این زنان انتقاد گروهی از آنها از سیاست‌های داعش است و این زنان داعشی به دلیل اوضاع نامناسب‌شان این گروه تروریستی و حامیان آن را سرزنش می‌کنند.

همین مسائل مسؤولان در این اردوگاه را بر آن داشت تا برای مقابله و پایان دادن به درگیری میان زنان داعشی دست به انجام اقدامات فوری بزنند. به همین منظور نیروهای کرد چادرهای زنان داعشی را از دیگر زنان مستقر در اردوگاه الهول جدا کردند.

در حال حاضر در این اردوگاه حدود ۵۰۰ چادر ویژه زنان داعشی و عراقی‌های وابسته به این گروه وجود دارد اما طی هفته‌های اخیر، تعداد زیادی از زنان داعشی تندرو و افراطی خارجی نیز به این اردوگاه منتقل شدند که همین مسأله مشکلات موجود در الهول را پیچیده‌تر کرد و اینبار موضوع به ضرب و شتم یکدیگر ختم نشد.

اخیرا دو آتش سوزی متوالی در چادرهای زنان مهاجر در اردوگاه الهول صورت گرفت که پس از انجام بررسی‌های لازم مشخص شد که این آتش‌سوزی ناشی از وسایل گازی گرمایشی در این چادرها نبوده و عمدی بوده است.

در همین راستا، تحقیقات نیروهای آسایش که مسؤولیت نظارت و حفظ امنیت این اردوگاه را برعهده دارند حاکی از آن است که این آتش‌سوزی توسط زنان داعشی عراقی و شرق آسیایی صورت گرفته است، چراکه این زنان عمدا چنین اقداماتی را علیه کسانی که از داعش انتقاد کرده و یا از ابوبکر بغدادی، سرکرده آن بدگویی می‌کنند، انجام می‌دهند.

طبق گفته یکی از نیروهای آسایش، با این حال تا بدین لحظه هیچ یک از این زنان بازداشت نشده‌اند اما شکایت‌هایی را از دو زن تونسی دریافت کرده‌اند که می‌گویند به خاطر انتقاد از داعش ابتدا توسط زنان داعشی عراقی تهدید شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند و این موضوع در نهایت به آتش کشیدن چادرهای آنها ختم شده است.

در همین راستا، این زنان تونسی به مایسه عواد، خبرنگار شبکه فرانس ۲۴ که درحال تهیه یک مستند از اردوگاه الهول است، گفته‌اند که آنها همسران عناصر داعشی هستند که قصد جدا شدن از این گروه و ابوبکر بغدادی را داشتند.

طبق گفته یکی از این زنان تونسی، آنها و همسرانشان نسبت به اجرای احکام اسلام در این گروه تروریستی اعتراض کردند و این اعتراضات به مرور زمان به اعتراض به سرکرده‌های داعش و ابوبکر بغدادی نیز کشیده شد و در نهایت اعتراضات آنها گسترده‌تر شده و به انجام کودتا علیه بغدادی منتهی شد که این کودتا با شکست مواجه شد.

اردوگاه الهول که در استان حسکه سوریه واقع شده است، بیش از ۴۵ هزار آواره را در شرایطی دشوار در خود جا داده است. این شرایط به ویژه برای حدود ۵۰۰۰ نفری که از روز چهارشنبه گذشته تاکنون از آخرین مقر گروه تروریستی داعش در منطقه باغوز، واقع در شرق سوریه به ارودگاه منتقل شدند دشوارتر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۶۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان