//
کدخبر: ۱۷۰۰۴۲ //

«نیروهای ویژه انگلیس در سوریه حضور داشته‌اند»

وزارت دفاع انگلیس اذعان کرد که نیروهای «سرویس هوایی ویژه» این کشور بر خلاف رأی پارلمان در دسامبر ۲۰۱۵ که بر اساس آن فقط حملات هوایی در سوریه مجاز بود و همچنین تضمین دولت مبنی بر این که «نیروهای انگلیسی وارد زمین مبارزه در داخل سوریه نمی‌شوند»، به جنگ با داعش در این کشور مشغول بوده‌اند.

«نیروهای ویژه انگلیس در سوریه حضور داشته‌اند»
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از پایگاه خبری ساندی تایمز، علنی شدن حضور نظامی نیروهای ویژه انگلیسی از سوی وزارت دفاع این کشور، در پاسخ به درخواست آزادی و انتشار اطلاعات در مورد مرگ گروهبان مت تورنو، یکی از سربازان «سرویس هوایی ویژه» که به همراه دو سرباز آمریکایی دیگر مارس سال گذشته در سوریه کشته شد، منتشر شده است.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: نیروهای انگلیسی که در کنار نیروهای مسلح کشورهای دیگر انجام خدمت می‌کنند، به گونه‌ای فعالیت دارند که گویا خود از سربازان کشور میزبان هستند و تحت فرماندهی آن کشور عمل می‌کنند.

سرویس هوایی ویژه (اس اِی اس) واحد نیروهای ویژه ارتش انگلیس است. وظایف این نیرو شامل مبارزه با تروریسم، عملیات شناسایی محرمانه، اقدام عملی و مبارزه با گروگان‌گیری است. بیشتر اطلاعات و اقدامات مربوط به این نیرو بسیار سری است و دولت انگلیس و وزارت دفاع به خاطر حساس بودن عملیات‌های این نیرو اغلب در مورد آن صحبت نمی‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۰۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان