//
کدخبر: ۱۶۸۴۵۱ //

پسکوف: آمریکا غیرقابل پیش‌ بینی‌ترین کشور دنیاست/با توافق "آدانا" نیازی به توافق جدید نیست

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: آمریکا غیرقابل پیش‌بینی‌ترین کشور جهان است.

پسکوف: آمریکا غیرقابل پیش‌ بینی‌ترین کشور دنیاست/با توافق "آدانا" نیازی به توافق جدید نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

 سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در گفتگو با روزنامه حریت گفت: در ماه سپتامبر نشست سوچی انجام گرفت اما متأسفانه بنا به دلایل مشخصی نتایج این نشست عملی نشد. از آن منطقه بارها حملاتی علیه نیروهای مسلح دولت سوریه انجام گرفت. در حالی که جلوگیری از این حملات وظیفه ترکیه بود. این مسئله کاملاً آشکارا است.

وی تاکید کرد: البته ما می‌دانیم که اجرای این وظیفه با شرایط و موانع بسیار سختی روبه رو است اما باید یک راه حل پیدا شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره حضور یگان‌های مدافع خلق در سوریه گفت: ما مخالف هر گونه گروه تروریستی بوده و مبارزه با گروه‌های تروریستی را حق همه کشورها می‌دانیم. ما نیز کشوری هستیم که به خاطر حملات تروریستی رنج‌های زیادی کشیده‌ایم. بر همین اساس نگرانی‌های ترکیه را درک می‌کنیم. اما از سوی دیگر این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که در طول سال‌های دراز کردها در خاک سوریه زندگی کردند و حق زندگی دارند. این واقعیت باید در آینده مدنظر قرار گیرد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در باره تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نیروهایش از سوریه گفت: آمریکا به غیرقابل پیش بینی‌ترین کشور در جهان تبدیل شده است. به طور مثال رهبر ما هرچه بگوید انجام می‌دهد. آمریکا در بحران بسیار جدی به سر می‌برد. مشکلات موجود در این کشور را درک می‌کنیم اما با بی تحملی انتظار می‌کشیم. هیچ دلیلی برای حسن نیت وجود ندارد. بلاتکلیفی تردید و شلاک ایجاد می‌کند. این مسئله به هیچ وجه به حل بحران سوریه کمک نمی‌کند.

پسکوف در بخش دیگری از اظهاراتش درباره خرید اس ۴۰۰ از روسیه توسط ترکیه گفت: آنکارا تصمیم خود را گرفته است و ما براساس این تصمیم حرکت می‌کنیم. تمام قراردادها امضا شده و تعهدها انجام شده است. اعتبارات لازم نیز تأمین شده و پرداخت‌ها انجام گرفته است. در این میان آمریکا از طریق راه‌های قانونی و حتی غیرقانونی تلاش می‌کند با روسیه رقابت کند. در واقع هدف اصلی مسئله اقتصادی است.

وی ادامه داد: آمریکا همواره صبحت از تحریم می‌کند چرا چون می‌خواهد همه کشورها تنها کالاهای این کشور را بخرند در حال حاضر همین تحریم علیه ترکیه وجود دارد اما کشورهای بسیار کمی مقاومت می‌کند و ترکیه یکی از این کشورها است.

وی درباره وضعیت پناهجویان سوری در ترکیه گفت: در حال حاضر ترکیه بیشترین مسئولیت را با پذیرش پناهجویان سوری را برعهده گرفته است؛ در این میان اروپا اگر چه وعده داده اما کمک بسیار کمی کرده است.

پسکوف در ادامه با اشاره به درخواست‌های ترکیه مبنی بر ایجاد منطقه "امن" گفت: ما نگرانی‌های امنیتی ترکیه را درک می‌کنیم اما می‌گویم در حالی که ترکیه و سوریه توافق آدانا را در سال ۱۹۹۸ امضا کرده‌اند دیگر نیازی به این گونه اقدامات وجود ندارد. براساس این توافق ترکیه می‌تواند عملیاتی فراتر از مرزها در سوریه انجام دهد.

وی درباره نشست اخیر سوچی گفت: در درجه اول ادامه این دیالوگ سه جانبه بسیار مهم است. دوم اینکه شرایط در سوریه بسیار مبهم و نامشخص است آمریکایی‌ها می‌گویند می‌رویم اما برخی دیگر حرف‌های دیگری می‌زنند. مشخص نیست شرایط به چه سمت و سویی می‌رود و سوم اینکه همه خواهان حفظ تمامیت ارضی ترکیه بوده و برای حفاظت از آن آماده هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۸۴۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان