//
کدخبر: ۱۶۸۲۰۳ //

بایدن هنوز برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ مردد است

معاون باراک اوباما اعلام کرد هنوز تصمیم نهایی خود را برای شرکت رقابت‌های در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ نگرفته است.

 بایدن هنوز برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ مردد است
به گزارش فرتاک نیوز،

 باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا امروز اعلام کرد هنوز تصمیم خود را در خصوص شرکت در رقابت‌های انتخابات سال ۲۰۲۰ نگرفته است.

معاون سابق اوباما در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در پاسخ به این سوال که آیا او قصد شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا را دارد یا خیر، گفت: نمی‌دانم، هنوز تصمیمم را نگرفته‌ام.

بایدن ۷۶ ساله در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به عنوان معاون او مشغول بکار بود و یکی از محبوب‌ترین نامزد‌های احتمالی حزب دموکرات برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا محسوب می‌شود. بر اساس نظرسنجی این هفته «مورنینگ کنسالت»، در میان رای دهندگان حزب دموکرات، بایدن در صدر فهرست امید‌های بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ قرار گرفت و پس از او برنی سندرز، نماینده دموکرات ایالت ورمونت قرار دارد.

در دسامبر سال گذشته میلادی نیز معاون پیشین باراک اوباما در نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک با محبوبیت ۵۳ درصدی در میان تمامی رای دهندگان و محبوبیت ۸۴ درصدی در میان رای دهندگان حامی حزب دموکرات، در صدر فهرست امید‌های حزب دموکرات برای انتخابات سال ۲۰۲۰ قرار گرفت.

در صورتی که بایدن پیروز رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ شود، در ۷۸ سالگی ریاست جمهوری خود را آغاز خواهد کرد. این دقیقا همان سنی که رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق آمریکا ریاست جمهوری خود را در آن سن به پایان برد.

بر اساس نظرسنجی اخیر «یو اس‌ای تودی» و دانشگاه «سوفولک»، بایدن محبوبترین گزینه برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری است. ۵۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند از نامزدی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کنند.

روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش در مطلبی نوشت گزارش‌ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا معاون سابق باراک اوباما را خطرناکترین رقیب خود در انتخابات ۲۰۲۰ می‌داند. ترامپ در حالی نگران حضور معاون سابق باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است که بایدن هنوز تصمیم قطعی خود را برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ اعلام نکرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۸۲۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان