//
کدخبر: ۱۶۸۰۰۶ //

رایزنی پوتین –ماکرون پیرامون آخرین تحولات سوریه و اوکراین

رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود درباره آخرین اوضاع سوریه، نشست سوچی و اقدام‌های ضد روس اوکراین به تبادل نظر پرداخت.

رایزنی پوتین –ماکرون پیرامون آخرین تحولات سوریه و اوکراین
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس جمهور روسیه شنبه در تماس تلفنی با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود آخرین تحولات رخ داده پیرامون اوضاع سوریه، نشست سوچی و اوکراین را به اطلاع  وی رساند.

 به نوشته «وبگاه ریاست جمهوری روسیه» پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی توافق‌های حاصل شده در نشستسوچی که 14 فوریه (پنجشنبه گذشته) بین سران ایران، روسیه و ترکیه رخ داد را به اطلاع ماکرون رساند. این دو رئیس جمهور همچنین درباره تحولات شمال شرقی سوریه و «ادلب» به رایزنی پرداختند و ولادیمیر پوتین به رئیس جمهور فرانسه درباره آمادگی شبه نظامیان جهت انجام اقدامی تحریک آمیز با استفاده از سلاح‌های شیمیایی اطلاعاتی داد.

 به نوشته وبگاه ریاست جمهوری روسیه، در این تماس  تلفنی طرفین بر تعهد دوجانبه جهت تداوم تماس‌های فی‌مابین پیرامون امور سوریه، پیشبرد صلح و کمک به برقراری زندگی مسالمت آمیز در این کشور تاکید کردند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه رایزنی با ماکرون درباره امور «اوکراین» و شدت گرفتن ساز و کار ضد روس توسط مقام‌های این کشور در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوی روسیه که قرار است مارس سال جاری (اسفند) برگزار شود سخن گفت.

روسای جمهور روسیه و فرانسه در خاتمه این گفت‌وگو بر تعهد متقابل در تداوم همکاری‌های مشترک در قالب چارچوب «نرماندی» (گروهی دپیلماتیک با مشارکت آلمان، روسیه، اوکراین و فرانسه) جهت رفع بحران داخلی در اوکراین تاکید کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۸۰۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان