//
کدخبر: ۱۶۷۶۰۵ //

نظر موگرینی در مورد برجام قبل از دیدار با پمپئو

فدریکا موگرینی گفت: ما درخصوص اجرای برجام اختلاف نظر داریم حال آنکه موضوعاتی نیز هست که درباره آن‌ها اتفاق نظر وجود دارد.

 نظر موگرینی در مورد برجام قبل از دیدار با پمپئو
به گزارش فرتاک نیوز،

 فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آغاز نشست وزرای دفاع ناتو که در بروکسل درحال برگزاری است، در پاسخ به سوالی درباره دیدار روز آینده خود با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و اختلاف نظر پیرامون ایران، گفت: ما درخصوص اجرای برجام اختلاف نظر داریم حال آنکه موضوعاتی نیز هست که درباره آن‌ها اتفاق نظر وجود دارد.

موگرینی ادامه داد: هنوز باور دارم که موضع اتحادیه اروپا و آمریکا درباره سوریه و لزوم حل بحران از راه سیاسی مشترک است. درباره برنامه موشکی ایران و لزوم پیشبرد صلح در یمن هم دیدگاه‌های مشترکی داریم.

وی افزود:، اما من در موقعیتی نیستم که درباره مواضع آمریکا اظهارنظر کنم. ما در خیلی از مواضع، اشتراک نظر داریم و در خصوص بعضی از آن‌ها نیز برخی اختلاف نظر‌ها وجود دارد که البته با رویکردی معقولانه و توأم با آرامش با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

موگرینی تاکید کرد: در مواردی که اختلاف نظر وجود دارد، اروپایی‌ها اولویت‌های اروپایی را مد نظر قرار می‌دهند.

وی مدعی شد: برای ما اجرای توافق هسته‌ای با ایران، موضوعی است که به امنیت اروپا بستگی دارد تا مانع از آن شویم که این کشور به تسلیحات هسته‌ای دست یابد. شاهد کارآمد بودن برجام نیز هستیم.

موگرینی در نهایت تاکید کرد که اجرای کامل برجام برای اروپا یک اولویت است حال آنکه می‌توان در خصوص سایر مسائل همکاری نزدیکی با آمریکا داشت.

گفتنی است پمپئو درحال حاضر مشغول برگزاری کنفرانس ضدایرانی ورشو است و فردا برای دیدار با موگرینی راهی بروکسل می‌شود.

این درحالی است که امروز در نشست ورشو، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا، مدعی شد وقت آن رسیده که اروپایی‌ها از برجام خارج شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۷۶۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان