//
کدخبر: ۱۶۷۱۲۶ //

پس از ۸۰ سال؛ دولت استرالیا شکست تاریخی را متحمل شد

دولت استرالیا با تصویب طرحی در پارلمان این کشور پس از ۸۰ سال شکست تاریخی را متحمل شد.

پس از ۸۰ سال؛
دولت استرالیا شکست تاریخی را متحمل شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از بی‌بی‌سی، نمایندگان پارلمان استرالیا با تصویب یک طرح مهم، گامی بزرگ علیه دولت محافظه کار در این کشور برداشتند. 

بر اساس طرح مورد تصویب نمایندگان پارلمان استرالیا، به پناهجویان ساکن در اردوگاه‌ های جزایر دورافتاده امکان داده‌ می شود تا در خاک استرالیا درمان شوند.

تصویب این طرح شکستی تاریخی برای دولت و ضربه‌ ای به سیاست مهاجرتی بحث‌ انگیز دولت اقلیت «اسکات موریسون» نخست‌ وزیر استرالیا محسوب می‌شود.

این در حالیست که استرالیا از سال ۲۰۱۳، پناهجویانی که قصد دارند با قایق وارد این کشور شوند را به مراکز نگهداری پناهجویان در نائورو و پاپوآ گینه نو می‌ فرستد.

گفتنی است، استرالیا همواره از سیاست خود در زمینه نگهداری پناهجویان در اردوگاه‌ های خارج از خاک این کشور دفاع کرده و ادعا کرده است که این کار مرگ پناهجویان در دریا را متوقف کرده و قاچاق انسان را کاهش داده است!

طرحی که در مجلس نمایندگان استرالیا تصویب شد، این هفته به مجلس سنا می‌ رود تا تبدیل به قانون شود.

به گزارش بی بی سی، در استرالیا اینکه یک دولت در رای‌ گیری پارلمان شکست بخورد، بسیار نادر است و طی حدود ۸۰ سال اخیر چنین اتفاقی نیفتاده است. علاوه بر آن، دولت در آستانه برگزاری یک انتخابات فدرال در سال جاری میلادی، متحمل چنین شکستی شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۷۱۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان