//
کدخبر: ۱۶۶۸۳۴ //

حلقه محاصره ته‌مانده داعش در شرق سوریه تنگ‌تر شد

«نیروهای دموکراتیک سوریه» در عملیات نهایی مبارزه با داعش در شرق سوریه موفق به پاکسازی مناطق تازه ای از وجود تروریست‌ها شدند.

حلقه محاصره ته‌مانده داعش در شرق سوریه تنگ‌تر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

«نیروهای دموکراتیک سوریه» تحت حمایت واشنگتن اعلام کرد که در مبارزه برای کنترل آخرین پایگاه‌های داعش در شرق سوریه موفق به بازپس‌گیری مناطق تازه‌ای شده است.

«مصطفی بالی» یک مقام رسانه ای نیروهای دموکراتیک سوریه به خبرگزاری رویترز گفت که نیروهای دموکراتیک سوریه تاکنون 41 پایگاه را به سیطره خود در آوردند، اما در اوایل روز یکشنبه در برابر ضد حملاتی قرار گرفتند که همگی دفع شد.

وی افزود: 400 تا 600 عضو این گروهک تروریستی، از جمله جنگجویان خارجی و 500  تا 1000 غیرنظامی در این باقیمانده منطقه تحت سیطره داعش محاصره هستند.

این سخنگو تاکید کرد: بیش از 20 هزار غیرنظامی در طی ده روز قبل از شروع حمله، تخلیه شده‌ و چند روز آینده، شاهد پایان نظامی این سازمان تروریستی در این منطقه خواهند بود.

«نیروهای دموکراتیک سوریه» که توسط یک ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده حمایت شده بود، روز شنبه برای از بین بردن آخرین بقایای گروهک تروریستی داعش در شمال و شرق سوریه، تهاجمی را آغاز کرد.

امروز رسانه داعش موسوم به خبرگزاری «اعماق» مدعی شد که در بمباران ائتلاف آمریکایی و حمله نیروهای کرد در شرق سوریه در منطقه باغوز، حدود صد نفر از مردم منطقه کشته یا زخمی شده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده که قصد دارد نیروهای خود را از سوریه خارج کند، روز چهارشنبه گفت که پیش بینی می‌شود این هفته ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده بازپس گیری تمام سرزمین‌های تحت کنترل تروریست‌ها را اعلام رسمی کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۸۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان