//
کدخبر: ۱۶۶۳۰۹ //

اظهارات رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا درباره مداخله نظامی آمریکا

«خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا در یک مصاحبه احتمال مداخله نظامی آمریکا برای مجبور کردن «نیکلاس مادورو» به منظور کنار رفتن از قدرت را رد نکرده است.

اظهارات رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا درباره مداخله نظامی آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس‌جمهور خودخوانده و رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که مورد حمایت همه‌جانبه آمریکا و متحدانش قرار دارد در یک مصاحبه به اظهارنظر درباره احتمال مداخله نظامی واشنگتن پرداخته است.

«خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا در مصاحبه روز جمعه(دیروز) با خبرگزاری فرانسه، احتمال مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا به منظور فشار بر «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا را رد نکرده است.

وی دولت ونزوئلا و مادورو را به بستن مرزها و ممانعت از ورود کمک‌های انسان دوستانه بین‌المللی به مردم ونزوئلا متهم کرد و گفت که «هر کاری که برای نجات انسان‌ها ضروری باشد را انجام خواهم داد».

رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا ضمن رد نکردن مداخله نظامی آمریکا به این موضوع اذعان کرد که (مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا) موضوعی بسیار چالش برانگیز و حساس است».

گوایدو در این مصاحبه مدعی شده که در صورت وارد نشدن کمک‌های انسان دوستانه به ونزوئلا امکان مرگ ۳۰۰۰۰۰ ونزوئلایی وجود دارد.

ادعاهای رئیس‌جمهور خودخوانده در حالی صورت گرفته که رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک نشست خبری در کاراکاس گفت: «ونزوئلا اجازه نخواهد داد که کمک‌های انسان دوستانه ساختگی به نمایش در بیاید چرا که ما گدای نیستیم».

مادورو همچنین تاکید کرد دولت آمریکا برای توجیه مداخلات خود در ونزوئلا، بحران کنونی را ساخته است. رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین گوایدو را «دیکتاتور مورد حمایت آمریکا» خوانده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۳۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان