//
کدخبر: ۱۶۵۷۰۵ //

ووتل: ترامپ قبل از اعلام تصمیم خروج از سوریه با من مشورت نکرده بود

فرمانده کل فرماندهی مرکزی آمریکا متعهد شد که به درخواست یک سناتور برای ارائه جزئیاتی درباره نقش آمریکا در عملیات نظامی تحت رهبری عربستان در یمن عمل کند. این فرمانده آمریکایی همچنین اذعان کرد که پیش از اعلام تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه با او مشورت نشده است.

ووتل: ترامپ قبل از اعلام تصمیم خروج از سوریه با من مشورت نکرده بود
به گزارش فرتاک نیوز،

 جوزف ووتل، فرمانده کل فرماندهی مرکزی آمریکا اظهار کرد: ما امروز یک پایگاه داده (دیتابیس) داریم که اطلاعات را پیگیری می‌کند.

او همچنین متعهد شد که به درخواست الیزابت وارن، سناتور آمریکایی برای ارائه جزئیاتی درباره نقش آمریکا در عملیات نظامی یمن به سرپرستی عربستان عمل کند.

وارن طی نامه‌ای که روز دوشنبه به ووتل نوشته، خواستار شفاف‌سازی در حمایت آمریکا از عربستان در ائتلاف تحت سرپرستی سعودی‌ها علیه یمن شده است.

وارن در نامه‌اش از ووتل خواسته اطلاعاتی را درباره پایگاه داده‌ای که گزارش شده جزئیات هر حمله هوایی در یمن را ثبت می‌کند، ارائه دهد. وارن تاکید کرده، چنین پایگاه داده‌ای می‌تواند به ارتش آمریکا اجازه دهد که احتمال حمله جت‌هایی که با حمایت آمریکا سوخت‌گیری کرده‌اند به اهدافی در یمن را تعیین کند.

خروج از سوریه

به گزارش پایگاه خبری هیل، ووتل همچنین اظهار کرد، پیش از اعلام تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، با او مشورت نشده است.

فرمانده کل فرماندهی مرکزی آمریکا در این باره گفت: من از چنین اعلامیه‌ای مطلع نبودم.

او در پاسخ به سوال انگس کینگ، سناتور آمریکایی درباره اینکه پیش از اعلام تصمیم خروج نیروها از سوریه با وی مشورت شده یا خیر، گفت: با من مشورت نشد.

او که برای پاسخ به سوالات سناتورها در برابر کمیته نیروهای مسلح سنا حاضر شده بود، هشدار داد که برداشتن فشار علیه داعش در سوریه و عراق می‌تواند به بسیج مجدد تروریست‌ها منجر شود.

وی افزود، انتظار می‌رود تا زمان خروج نیروهای آمریکایی منطقه تحت کنترل داعش کاملاً پس گرفته شده باشد اما این به معنای پایان مبارزه با این گروه تروریستی نیست.

ووتل ادامه داد، مناطق تحت کنترل داعش کمتر از ۵۲ کیلومتر مربع است که این آمار پیش از این بیش از ۸۸ هزار کیلومتر مربع بود. فرمانده نیروهای آمریکایی گفت، تنها ۱۵۰۰ نیروی داعش در سوریه در منطقه‌ای کوچک باقی مانده‌اند.

این مقام ارشد نظامی تاکید کرد: پیروزی‌های ائتلاف (تحت سرپرستی آمریکا) که به سختی به دست آمده تنها با ادامه مقابله علیه داعش حفظ می‌شود؛ گروهی که حالا عمدتاً تجزیه شده اما رهبران، نیروها، تامین‌کنندگان، منابع و ایدئولوژی خود را حفظ خواهد کرد.

او همچنین با یکی از سناتورها درباره احتمال بازیابی قدرت داعش در صورت عدم وجود فشار موافقت کرد.

ووتل گفت، برنامه‌ریزی برای خروج تدابیری برای حفظ فشار بر داعش را نیز شامل می‌شود.

این فرمانده آمریکایی ادامه داد: این خروج بر مبنای زمان یا شرایط خاصی نیست و من برای خروج از سوریه تا تاریخ تعیین شده‌ای تحت فشار قرار ندارم و نباید پیش از خروج نیروها به شروط خاصی عمل کنم و آن را "وظیفه" دیگری در کمپین مبارزه با داعش می‌دانم.

وی افزود: ما همچنین مساله محافظت از شرکای کرد خود را نیز در نظر داریم. نگرانی‌های ترکیه درباره مرز خود را نیز درنظر خواهیم داشت و راه‌های حفظ فشار بر داعش را نیز بررسی می‌کنیم.

افغانستان

این فرمانده آمریکایی همچنین درباره روند صلح در افغانستان و گفت‌وگو با طالبان گفت: برای دستیابی به یک توافق موفق صلح، باید دولت افغانستان در گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان حضور داشته باشد.

گفت‌وگوهای یک ماهه انجام شده توسط آمریکا با طالبان ظاهرا با هدف اینکه طالبان را وادار به صحبت با دولت کابل کند انجام شده است اما طالبان دولت اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان را "عروسک خیمه شب بازی" آمریکا می‌داند.

ژنرال جوزف ووتل، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا به قانونگذاران آمریکایی گفت: در نهایت ما باید به یک مذاکره بین طالبان و افغانستان برسیم. تنها خود آنها می‌توانند برای مشکلات اساسی این مناقشه راه حلی بیابند.

این مذاکرات که با هدایت زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان انجام شد زمانی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تصمیم خود مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را اعلام کرد.

ووتل گفت: به نظر من ما در اولین مراحل این مذاکرات هستیم. خلیلزاد در تلاش دارد چارچوبی ایجاد کند که ما طبق آن بتوانیم در مذاکرات پیش برویم؛ این قطعا شامل دخیل کردن افغانستان در این روند می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۷۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان