//
کدخبر: ۱۶۴۸۱۴ //

معلمان فرانسوی خواستار افزایش حقوق شدند

معلمان فرانسه با مشارکت در جنبش اعتراضی این کشور و برگزاری تظاهراتی به نام «قلم قرمزها» خواستار افزایش حقوق و دستمزدها شدند.

 معلمان فرانسوی خواستار افزایش حقوق شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از شبکه فرانس 24، معترضان که در شهرهای پاریس، لیون، نیس و بوردو به خیابان ها آمدند علاوه بر افزایش دستمزدها، بر بهبود شرایط برای معلمان و دانش آموزان تاکید کردند.
معلمان و مدیران مدارس و سایر اعضای نظام آموزشی فرانسه در ماه دسامبر گذشته برای تشکیل جنبش «قلم قرمزها» متحد شدند. این جنبش طی سه هفته 44 هزار هوادار جلب کرد و اینک شمار دنبال کنندگان صفحه این گروه در شبکه اجتماعی فیسبوک به بیش از 67 هزار نفر رسیده است.
جنبش قلم قرمزها تاکید دارد که به هیچ اتحادیه صنفی یا حزب سیاسی تعلق ندارد. «نیوکلا گلیر» از معلمان و اعضای این جنبش به فرانس 24 گفت که وزارت آموزش ز وعده داده است که دغدغه های آنان را رفع کنند. اما وی افزود: تاکنون کاری انجام نشده است.
گلیر اظهار داشت: معلمان از سال 1983 تاکنون 40 درصد از قدرت خرید خود را از دست داده اند. ما خواهان بازنگری در نظام حقوق و دستمزدها هستیم. 
برخی پژوهش ها حاکی است که حقوق معلمان از سال 2000 تا 2015 حدود 10 درصد کاهش یافته است. وزارت آموزش در سال 2015 اعلام کرد که میانگین حقوق ماهیانه معلمان 2 هزار و 971 یورو است. 
تظاهرات معلمان همزمان با دوازدهمین هفته اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه برگزار شد. جلیقه زردها از 17نوامبر (26 آبان) در اعتراض به طرح افزایش سوخت به خیابان ها آمدند و در ادامه با افزایش مطالبات، اعتراضات خود را متوجه سیاست های اقتصادی دولت امانوئل مکرون کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۸۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان