//
کدخبر: ۱۶۴۴۶۷ //

رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان دلیل تعیین بن‌سلمان به عنوان ولیعهد را فاش کرد

رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در سخنانی تأکید کرد که انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان به منظور ایجاد ۲۰ سال ثبات در این کشور صورت گرفته است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان دلیل تعیین بن‌سلمان به عنوان ولیعهد را فاش کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

بندر بن سلطان، رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در گفت‌وگو با روزنامه اندیپندنت عربی اظهار کرد: غربی‌ها درک نادرستی از حکومت عربستان دارند و علیرغم اینکه این حکومت از ۳۰۰ سال گذشته وجود داشته اما آنها طوری درباره حکومت عربستان صحبت می‌کنند که انگار از سال ۱۹۳۲ آغاز شده است.

وی افزود: ملک سلمان بن عبدالعزیز تنها پادشاه سعودی است که با تمامی پادشاهان در گذشته معاشرت و همکاری کرد و پس از آن به ولیعهدی رسید و سپس پادشاه شد، به همین دلیل وی حافظه سیاسی و اداری قوی دارد و از ملک عبدالعزیز، (پادشاه سابق عربستان) دور اندیشی، صبر و کنجکاوی فکری و معرفتی را به ارث برده است.

بندر بن سلطان در ادامه گفت: من از زمانی که خودم را شناختم ملک سلمان را می‌شناختم، چرا که من در خانه مادربزرگم "حصه السدیری"، مادر ملک سلمان زندگی می‌کردم و عشق او به خواندن و قرائت را مشاهده کرده‌ام. او (ملک سلمان) کتابخانه غنی دارد و کتاب‌های قدیمی و جدید، تاریخ تمدن و صحرانشینی و تاریخ عربی را مطالعه می‌کند. او همچنین اهتمام خاصی به اخبار و رسانه می‌ورزد و دوستی‌هایی نیز با خبرنگاران و اندیشمندان در سراسر جهان عرب دارد. تمامی این موارد در یک لحظه تعیین کننده در تاریخ حکومت عربستان جمع می‌شود و این لحظه لحظه‌ای است که وی دولت را برعهده گرفت.

رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان تصریح کرد: حکومت در عربستان بر پایه شریعت است به همین دلیل بیعت در عربستان بخشی از دین بوده نه نظام حکومتی و زمانی که بیعت می‌کنیم نمی‌گوییم که بیعت می‌کنم اما شهروندان طبق کتاب خدا و سنت رسولش و همچنین اطاعت در شرایط سخت و راحت با ملک سلمان بیعت می‌کنند به همین دلیل اوست که ولیعهد را انتخاب می‌کند و وی اطمینان دارد که ولیعهد انتخابی‌اش برای ایده او یعنی محافظت از آینده کشور فرد مناسبی است و به همین دلیل محمد بن سلمان را برای ولیعهدی عربستان انتخاب کرد و با او بیعت شد.

وی در پایان این مصاحبه گفت: ملک سلمان با این انتخاب حداقل ثبات ۲۰ سال آینده عربستان را تضمین کرد. بیشتر فرزندان ملک عبدالعزیز ۶۰ سالگی را پشت سر گذاشته‌اند، نه تنها آنها بلکه نوه‌های او که من نیز یکی از آنها هستم، این سن را پشت سر گذاشته‌ایم و بر همین اساس ملک سلمان محمد بن سلمان را به عنوان ولیعهد خود تعیین کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۴۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان