//
کدخبر: ۱۶۴۳۱۸ //

مناطق تحت کنترل دولت افغانستان کاهش یافته است

سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان اعلام کرد که میزان مناطق تحت کنترل دولت افغانستان و شمار نیروهای امنیتی این کشور کاهش یافته است.

مناطق تحت کنترل دولت افغانستان کاهش یافته است
به گزارش فرتاک نیوز،

 «جان سپکو» سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) اعلام کرد که شمار نیروهای امنیتی افغان به پایین‌ترین میزان خود در 4 سال اخیر کاهش یافته است.

سیگار در تازه‌ترین گزارش 3 ماهه خود آورده است که درگیری‌ها برای کنترل خاک و مناطق جمعیتی افغانستان افزایش یافته و کنترل و نفوذ دولت افغانستان نیز نسبت به مخالفان دولت این کشور در حال کاهش است.

به گزارش «رویترز»، تا ماه اکتبر سال 2018 میلادی مناطق تحت کنترل و یا نفوذ دولت به 53.8 درصد کاهش یافته، تنها 63.5 درصد از جمعیت افغانستان در این مناطق زندگی می‌کنند و بقیه خاک این کشور نیز تحت کنترل و یا درگیری طالبان قرار دارد.

سیگار با استناد به گزارش نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان به 308 هزار و 693 نفر کاهش پیدا کرده است که در واقع 87.7 درصد از مجموع نیروهایی است که باید در نهادهای امنیتی-دفاعی افغانستان فعالیت داشته باشند.

در این گزارش جزئیاتی درباره دلایل کاهش نیروها اعلام نشده و دولت افغانستان نیز بطور عمومی آمار تلفات این نیروها را اعلام نمی‌کند.

با این حال بنظر کارشناسان امنیتی جذب دوباره نیروها و غیبت غیرمجاز نیروها به عنوان مشکلات عمده برای کاهش نیروها باقی می‌ماند.

   اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان هفته گذشته در سوئیس اعلام کرد که از زمان آغاز ریاست جمهوری وی در سال 2014 میلادی 45 هزار نیروی امنیتی افغان بر اثر درگیری جان خود را از دست داده‌اند، آماری که به گفته کارشناسان چرایی پایین بودن روحیه نیروهای امنیتی افغان را توضیح می‌دهد.

سیگار در این باره گزارش داد: این شمار نشان دهنده آن است که در حدود 53 ماه بطور متوسط در هر ماه حدود 849 نیروی امنیتی کشته شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۳۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان