//
کدخبر: ۱۶۳۵۵۳ //

شینزو آبه به "عادی‌سازی روابط" با کره‌شمالی متعهد شد

نخست‌وزیر ژاپن امروز دوشنبه تاکید کرد، توکیو مایل به حل و فصل نهایی مسائلی است که روابط با پیونگ‌یانگ را تیره کرده است؛ خصوصاً مساله ربوده شدن شهروندان ژاپنی توسط عوامل کره‌شمالی و عادی‌سازی روابط میان دو کشور.

شینزو آبه به "عادی‌سازی روابط" با کره‌شمالی متعهد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 ژاپن پس از ارتقای شرایط در شبه جزیره کره و نشست تاریخی کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی با همتایانش از آمریکا و کره‌جنوبی در سال گذشته مرتباً به برقراری گفت‌وگو با کره‌شمالی ابراز تمایل کرده است. با این حال پیونگ‌یانگ رسماً با برقراری گفت‌وگو با توکیو موافقت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، شینزو آبه در جلسه افتتاحیه پارلمان در توکیو تاکید کرد: ما برای حل مشکلات تأسف‌بار در گذشته و عادی‌سازی روابط با کره‌شمالی تلاش می‌کنیم.

آبه همچنین بار دیگر برای ملاقات با کیم جونگ اون در زمانی که دو کشور به عدم اعتماد دوجانبه برای حل مسائل هسته‌ای و موشکی و همچنین مساله ربوده شدن شهروندان ژاپنی به دست کره‌شمالی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی پایان دادند، اعلام آمادگی کرد.

در همین حال خبرگزاری فرانسه گزارش داد، نخست‌وزیر ژاپن متعهد شده است از طریق دیدار رو در رو با کیم جونگ اون و احیای روابط دیپلماتیک میان این دو دشمن تاریخی، "پوسته بی‌اعتمادی دوجانبه" را بشکند.

شینزو آبه در جلسه آغاز به کار پارلمان همچنین متعهد شد تا روابط چینژاپن را به "سطح جدیدی" برساند و همچنین وعده داد تا بودجه بی‌سابقه‌ای برای ارتقای زیر ساخت‌ها در سومین اقتصاد بزرگ جهان اختصاص دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۵۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان