//
کدخبر: ۱۶۳۰۷۶ //

حضور نیروهای آمریکایی در فلوجه عراق برای نخستین بار طی دو سال گذشته

منابع محلی در شهر "فلوجه" عراق از گشت‌زنی نیروهای آمریکایی در تعدادی از محله‌های این شهر برای نخستین بار طی دو سال قبل خبر دادند.

حضور نیروهای آمریکایی در فلوجه عراق برای نخستین بار طی دو سال گذشته
به گزارش فرتاک نیوز،

 یک منبع محلی در شهر فلوجه واقع در استان الأنبار در غرب عراق اعلام کرد که نیروهای آمریکایی صبح امروز (شنبه) به همراه نیروهای امنیتی عراق در محله‌های " الرساله"، "الشهداء"، "جبیل" و "نزال" در جنوب شهر فلوجه گشت‌زنی کردند.

منبع مذکور به پایگاه خبری "العربی الجدید" اعلام کرد: نیروهای آمریکایی از ورودی غربی شهر فلوجه وارد این شهر شدند و "این گشت‌زنی برای از بین بردن نیروهای باقی مانده داعش و حمایت از ثبات در این شهر صورت گرفته است".

این نخستین بار است که نیروهای آمریکایی از زمان آزادسازی شهر فلوجه از چنگ داعش از دو سال قبل تاکنون؛ در این شهر دیده می‌شوند و در این شهر گشت‌زنی می‌کنند.

منابع اعلام کردند که هواپیماهای آمریکایی پیشتر بروشورهایی را به شکل پول‌های کاغذی و آهنی که پرچم نظام سابق عراق بر آن حک شده بود، بر روی شهرهای استان "الانبار" انداختند و اکثر سکه‌های پول و بروشورهای کاغذی در شهرهای اصلی که تراکم جمعیت بالایی دارند، از جمله رمادی (مرکز استان الانبار)، فلوجه، حدیثه، هیت، راوه، عانه و مناطق دیگر انداخته شدند و بر روی این بروشورها و سکه‌ها همچنین تصویری از پرچم آمریکا نیز حک شده بود.

پیشتر، "سعران الاعاجیبی"، عضو کمیته امنیتی و دفاع پارلمان عراق تاکید کرده بود: هیچ پایگاه نظامی آمریکایی در اراضی عراق وجود ندارد و مشاوران و مربیان آمریکایی در اردوگاه‌های عراقی حضور دارند.

در همین راستا، "عثمان الغانمی"، رئیس ستاد ارتش عراق گفت: مأموریت نظامیان آمریکایی آموزش دادن به نیروهای عراقی و پشتیبانی هوایی از نیروهای عراقی در صورت نیازشان است.

در همین حال، فرماندهی عملیات نظامی عراق اعلام کرد، پایگاه‌هایی که منحصراً برای نیروهای آمریکایی در عراق باشد، وجود ندارد و نیروهای آمریکایی در اردوگاه‌های مشترکی با نیروهای ارتش عراق حضور دارند.

"عبدالامیر یارالله"، معاون فرمانده عملیات مشترک عراق نیز تاکید کرد: نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری واشنگتن طی سال‌های جنگ علیه داعش نقش محوری و مهمی را ایفا کرده و نقش آمریکا در این جنگ بیش از ۸۰ درصد بوده است.

وی در ادامه افزود: نیروهای ائتلاف ضد داعش به بیش از ۵۴ تیپ نظامی عراقی طی سال‌های گذشته آموزش داده‌اند و حدود ۱۱ میلیارد دلار آمریکا طی سال‌های جنگ علیه داعش به عنوان حمایت لجستیکی و اقتصادی ارائه داده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۰۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان