//
کدخبر: ۱۶۰۸۱۲ //

آمریکا و انگلیس در دریای جنوبی رزمایش برگزار می کنند

آمریکا و انگلیس نخستین رزمایش مشترک خود را بعد از احداث تاسیسات دریایی توسط چین، از روز جمعه در دریای جنوبی برگزار می کنند.

 آمریکا و انگلیس در دریای جنوبی رزمایش برگزار می کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه ژاپن تایمز روز چهارشنبه به نقل از سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در ژاپن گزارش کرد این رزمایش با مشارکت ناوشکن «مک کمپبل» آمریکا و ناوچه «آرگیل» انگلیس به مدت 6 روز از جمعه تا چهارشنبه آینده برگزار می شود.

ناوشکن 'مک کمپبل' هم اکنون در اختیار نیروی دریایی آمریکا در ژاپن است و ناوچه انگلیسی نیز در حال حاضر مشغول گشت‎زنی در آب های ایندوپاسیفیک است.

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا مستقر در ژاپن هدف از این رزمایش را حفظ فشار بر پکن و رفع دغدغه های امنیتی دو کشور عنوان کرد.

او در عین حال تاکید کرد چنین رزمایشی دستکم از سال 2010 میلادی تا کنون در این منطقه دریایی برگزار نشده است.

دریای جنوبی چین دریایی حاشیه‌ای است که بخشی از اقیانوس آرام به شمار می‌آید و ناحیه‌ای در حدود ۳ و نیم میلیون کیلومتر مربع از سنگاپور تا تنگه تایوان را دربر می‌گیرد این دریا پس از پنج اقیانوس جهان بزرگترین ناحیه دریایی جهان است.

جزیره‌های واقع بر دریای جنوبی چین و همچنین خود دریا، مورد جدال کشورهای مختلف هستند به همین علت حتی نام‌های متفاوتی برای اشاره به این دریا به کار می‌رود که البته «دریای جنوبی چین» نام پذیرفته شده بین‌المللی، حداقل در انگلیسی و زبان‌های اروپایی است.

جمهوری خلق چین تقریبا بر کل دریا و کشورهای ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان هریک بر بخش‌هایی از آن ادعای مالکیت دارند، همچنین این کشورها بر سر جزایر غنی از نفت و گاز اسپراتلی و پارسل اختلاف دارند.

ایالات متحده این دریا را از آب‌های بین‌المللی می‌داند و بر حق قانونی کشتی‌ها و زیر دریایی‌ هایش در رفت ‌و آمد در این دریا تاکید می‌ورزد و مخالف ساخت تاسیسات دریایی توسط چین در این آب راهه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۸۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان