//
کدخبر: ۱۵۹۵۹۴ //

مرگ ۴ زندانی طی ۱۰ روز در مصر

یک مرکز حقوقی در مصر از مرگ چهار زندانی در زندان‌های این کشور به سبب کوتاهی پزشکی خبر داد.

مرگ ۴ زندانی طی ۱۰ روز در مصر
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از العربی الجدید، مرکز حقوق بشر الشهاب مصر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طی 10 روز گذشته چهار شهروند مصری در پی کوتاهی پزشکی در زندان‌های این کشور جان باخته اند.

بر اساس این اطلاعیه جمال صابر احمد روز ششم ژانویه در محل بازداشت خود در زندان "وادی النطرون" بعد از اینکه اداره زندان مانع مداوی او شدند جان خود را از دست داد. این شهروند مصری به بیماری قند و ضعف عضله قلب مبتلا بود و بارها در پی نارسایی قلبی در بیمارستان زندان بستری شده بود با این حال اداره زندان حتی اجازه مداوای او با هزینه شخصی‌ و یا آزادی او را نداد تا این که جان خود را از دست داد.

عبد اللطیف "قابیل" 51 ساله دومین شهروند مصری که روز سه شنبه هشتم ژانویه در پی اهمال پزشکی در زندان "طره" در جنوب قاهره جان خود را از دست داد. این شهروند مصری به بیماری سرطان مبتلا بود و پس از اینکه اداره زندان مانع درمان او شد جان باخت.

"یاسر العبد جمعه جوده" سومین زندانی مصری است که روز چهارشنبه هشتم ژانویه بر اثر اهمال پزشکی در زندان وادی النطرون جان خود را از دست داد. او به سرطان لوزالمعده مبتلا بود و در پی ممانعت ادراه زندان از مداوای او حالش وخیم شد.

روز سی ام دسامبر گذشته نیز "جمعه مخلوف محمد" بعد از اینکه به مدت چهار روز بدون لباس در هوای سرد رها شد جان خود را از دست داد.

از زمان برکناری محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر توسط ارتش در سال 2013 میلادی، نیروهای امنیتی و ارتش این کشور صدها معترض طرفدار مرسی را به قتل رسانده و هزاران نفر را نیز به مجازات‌های سنگین از جمله حبس ابد محکوم کردند.

همچنین از آن زمان تا کنون، صدها نفر از طرفداران محمد مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند؛ احکامی که سازمان ملل متحد آن را در تاریخ معاصر بی‌سابقه خوانده است. سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر هم حکومت عبدالفتاح السیسی را سرکوبگرتر از رژیم حسنی مبارک توصیف کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۵۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان