//
کدخبر: ۱۵۹۱۳۹ //

قطار حامل رهبر کره‌شمالی، چین را ترک کرد

یک قطار ویژه که گمان برده می‌شود حامل رهبر کره شمالی بوده امروز (چهارشنبه) بعد از سفر دو روزه این رهبر به پایتخت چین خاک این کشور را ترک کرده است.

قطار حامل رهبر کره‌شمالی، چین را ترک کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

با وجود آنکه از بیرون حضور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در این قطار قابل مشاهده نبود اما فرض شده است او در این قطار دراز هنگامی که از ریل‌های مرتفع در یک خیابان پر رفت و آمد شهر پکن عبور و به سمت شرق چین و مرز کره شمالی حرکت کرده حضور داشته است.

57810788

این چهارمین سفر کیم جونگ اون به چین در ۱۰ ماه گذشته محسوب می‌شود و گمانه زنی شده است هدف از انجام آن هماهنگی سازی امور مربوط به دومین دیدار رهبر کره شمالی با رئیس جمهوری آمریکا با حکومت چین به عنوان تنها هم‌پیمان پیونگ یانگ است این اتفاق بعد از آن می‌افتد که مقامات آمریکا و کره شمالی ظاهرا در ویتنام دیداری با هم به منظور بحث درباره دیدار دوم رهبران کره شمالی و آمریکا داشته‌اند.

جزئیات این سفر ظاهرا منتشر نشده اما گزارش شده که  کیم جونگ اون با شی جینپینگ رئیس جمهوری چین دیدار داشته است.

57810787

گزارش شد که اوایل امروز کاروان خودروی حامل رهبر کره شمالی به یک مقصد اعلام نشده رفته و حدود یک ساعت بعد از آن بازگشته است. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش کرد: کیم جونگ اون از یک منطقه تحقیق و توسعه فناوری بازدید کرده و مدت حدودا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه را برای بازدید از یک کارخانه تحت ریاست یک داروساز سنتی سرشناس چینی به نام تونگ رن تانگ سپری کرده است.

رسانه‌های دولتی چین و کره شمالی کمی بیش از ورود رهبر کره شمالی به خاک چین سفر او را اعلام کردند و این شکستن این پروتکل استاندارد مبنی بر ضروت تایید این سفرها تنها بعد از اتفاق افتادن آنها محسوب می‌شود.

با این حال هیچ کدام از طرف‌ها از زمانی که رهبر کره شمالی با قطار بسیار تقویت شده زرهی شخصی‌اش صبح سه شنبه وارد خاک چین شد جزئیاتی درباره این که او در این سفر چه کار کرده است منتشر نکرده است.

خبرگزاری یونهاپ نوشت: کیم جونگ اون با شی جینپینگ برای مدت حدودا یک ساعت در روز سه شنبه دیدار داشته و بعدا در یک ضیافت شام به میزبانی شی جینپینگ و همسرش پنگ لیوآن در محل تالار بزرگ خلق در مرکز شهر پکن حضور پیدا کرده است.

طبق گزارش این خبرگزاری رهبر کره شمالی این سفر را با همراهی ری سول جو همسر خود انجام داده است.

لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری در روز سه شنبه گفت: جزئیات این سفر رهبر کره شمالی در یک روند مقتضی منتشر خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: پکن حامی تلاش‌ها برای پایان دادن به تنش‌ها بر سر درخواست آمریکا برای متوقف کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی است.

او خاطر نشان کرد: ما همواره معتقدیم مهم است که دو طرف به عنوان طرف‌های کلیدی مربوط به مساله شبه جزیره کره ارتباطاشان را حفظ کنند و ما از مذاکرات آنها برای حصول نتایج مثبت حمایت می‌کنیم.

این در حالی است که روز سه شنبه روز تولد رهبر کره شمالی است و این سفر او به عنوان تلاشی از جانب وی برای جلب حمایت چین از کاهش تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی نگریسته می‌شود.

با وجود آن که کره شمالی بیشتر از یک سال است که هیچ گونه آزمایشی موشکی و هسته‌ای انجام نداده اما در عین حال نیت واقعی نیز برای کنار گذاشتن این برنامه‌ها که عامل تضمین زنده ماندن حکومت کمونیستی کره شمالی هستند، نشان نداده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۱۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان