//
کدخبر: ۱۵۸۹۳۰ //
در نشست خبری با مایک پمپئو؛

وزیر خارجه اردن خواستار خروج اسرائیل از بلندی های جولان شد

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در نشست خبری مشترک با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود گفت: جولان متعلق به سوریه و یک منطقه اشغالی است و از اسرائیل می خواهیم از این منطقه خارج شود.

وزیر خارجه اردن خواستار خروج اسرائیل از بلندی های جولان شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، پمپئو امروز (سه شنبه ) در امان با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند و درباره برخی مسائل مربوط به خاورمیانه توضیحاتی دادند.

وزیر خارجه اردن درباره سوریه گفت: حل بحران سوریه هدف راهبردی کشورش است. جولان متعلق به سوریه و یک منطقه اشغالی است و از اسرائیل می خواهد که از این منطقه عقب نشینی کند.

مایک پمپئو نیز در این نشست بار دیگر با تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود مدعی شد که خروج امریکا از سوریه، در مقابله با ایران یا هر گروه دیگری که منطقه را تهدید کند، هیچ تاثیری ندارد.

وزیر امورخارجه آمریکا در سفر هشت روزه خود به خاورمیانه تلاش دارد سیاست های منطقه‌ای جدید واشنگتن را تبیین و توجیه کند ویار گیری کند.

پمپئو در این سفر دوره ای نخست وارد اردن شد و سپس به مصر و کشورهای حاشیه خلیج (فارس) شامل بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عربستان سعودی، عمان و کویت می‌رود.

ترامپ ماه گذشته میلادی به طور غیرمنتظره اعلام کرد که واشنگتن دو هزار نیروی آمریکایی را از سوریه خارج می کند. مقام های آمریکایی در توجیه این تصمیم اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در سوریه شکست خورده است.

تصمیم یکجانبه ترامپ در خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با مخالفت های بسیاری همراه شد به طوری که «جیمز متیس» وزیر دفاع ایالات متحده و «برت مک گورک» نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش از سمت خود استعفا کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۹۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان