//
کدخبر: ۱۵۸۱۶۴ //

اعتراض گروه های سیاسی عراق در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه این کشور

اظهارات اخیر وزیر امور خارجه عراق درباره راه حل موضوع فلسطین، انتقاد شدید نمایندگان پارلمان این کشور را به همراه داشته است.

اعتراض گروه های سیاسی عراق در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه این کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

اظهارات اخیر «محمد علی الحکیم» وزیر امور خارجه عراق درباره اعتقاد بغداد به حل موضوع فلسطین از طریق راه ‌حل دو دولت، اعتراض گسترده‌ای را میان گروه‌های سیاسی این کشور ایجاد کرد به گونه‌ای که برخی از گروه‌ها خواستار برکناری وزیر خارجه شدند.

الحکیم که پیش از این سمت، به عنوان نماینده عراق در سازمان ملل فعالیت می‌کرد روز پنجشنبه در کنفرانس خبری گفت که به راه حل دو دولت درباره موضوع فلسطین ایمان داشته و بغداد نقش محوری در برافراشته شدن پرچم فلسطین در سازمان ملل ایفا کرده است.

در واکنش به این اظهارات، فراکسیون دولت قانون به ریاست «نوری المالکی» نخست وزیر سابق عراق خواستار اتخاذ اقدامی قاطع در قبال وزیرامور خارجه شد.
«خلق عبدالصمد» رئیس فراکسیون در بیانیه‌ای از موضع وزارت امور خارجه عراق درباره موضوع فلسطین که چندین دهه است موضوعی محوری در جهان عرب بوده ابزار شگفتی کرده و تاکید کرد که اظهارات وزیر امور خارجه درباره راه حل دو دولت نه بیانگر خواست ملت عراق و نه گروه‌های سیاسی است.

الصمد از«عادل عبدالمهدی» خواست تا به سرعت در این باره تحقیق کرده و دلیل این اظهارات وزیر اعلام شود.

رئیس فراکسیون دولت قانون گفت: «اگر این اظهارات شخصی بوده پس نخست وزیر چاره‌ای جز برکناری الحکیم ندارد و اگر این اظهارات بیانگر موضع دولت عراق است بنابراین باید گروه‌های سیاسی فورا نشستی برای اتخاذ موضع واحد درقبال این تحول خطرناک برگزار کنند.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۱۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان