//
کدخبر: ۱۵۷۳۷۶ //

اسرائیل دومین فرودگاه بین‌المللی خود را در نزدیکی دریای سرخ افتتاح می‌کند

شرکت فرودگاه‌های اسرائیل اعلام کرد، قرار است ۲۲ ژانویه، دومین فرودگاه بین‌المللی اسرائیل در نزدیکی تفرجگاه ایلات مشرف بر دریای سرخ را که در مجاورت خاک عربستان است، افتتاح کند.

اسرائیل دومین فرودگاه بین‌المللی خود را در نزدیکی دریای سرخ افتتاح می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 لیزا دفیر، سخنگوی شرکت فرودگاه‌های اسرائیل گفت: فرودگاه رامون که در نزدیکی تفرجگاه ایلات مشرف بر دریای سرخ در مجاورت خاک عربستان است و هزینه ساخت آن به ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد به صورت تدریجی آغاز به کار خواهد کرد. فعالیت این فرودگاه ابتدا با پروازهای داخلی آغاز خواهد شد و احتمالا ماه مارس پروازهای خارجی نیز در این فرودگاه انجام می‌شود.

وی افزود: افتتاح فرودگاه به منظور توسعه مساحت آن بیش از زمان مقرر طول کشیده است.

این سخنگو با اشاره به هدف قرار گرفتن فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در تل‌آویو توسط حماس، گفت که اسرائیل تنها یک فرودگاه بین‌المللی داشت.

به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، وزارت حمل و نقل اسرائیل اعلام کرده که فرودگاه جدید در جنوب اسرائیل ۲۲ ژانویه (دوم بهمن) با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افتتاح خواهد شد.

فرودگاه رامون که در ۱۸ کیلومتری تفرجگاه ایلات در نزدیکی بندر العقبه اردن واقع است سالانه می‌تواند از دو میلیون مسافر استقبال کند و تا سال ۲۰۳۰ این تعداد به ۴.۲ میلیون نفر خواهد رسید.

اسرائیل قصد دارد صحرای نقب و گردشگاه‌های دریایی مشرف بر دریای سرخ را به اماکن گردشگری مهمی تبدیل کند.

این فرودگاه به یاد ایلان رامون، خلبان نیروی هوایی ارتش اسرائیل و اولین فضانورد اسرائیلی که در حادثه انفجار فضاپیمای کلمبیا در حال بازگشت به جو زمین کشته شد، رامون نامگذاری شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۳۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان