//
کدخبر: ۱۵۷۲۵۶ //

آلمانی‌ها به سیستم قضائی کشورشان بی‌اعتمادند

نتایج جدیدترین نظر سنجی از کاهش چشمگیر اعتماد شهروندان آلمانی به سیستم قضائی کشورشان خبر می دهد.

آلمانی‌ها به سیستم قضائی کشورشان بی‌اعتمادند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از نشریه "فوکوس" آلمان، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که بسیاری از شهروندان آلمانی به قوه قضائیه کشورشان بی اعتمادند. به این ترتیب این نظر سنجی نشان می دهد که اعتبار قوه قضائیه در آلمان به شدت کاهش پیدا کرده است.

بر این اساس تنها 41 درصد شهروندان آلمانی اعتماد بزرگ و یا بسیار بزرگ به قوه قضائیه در کشورشان دارند. در مقابل حدود 45 درصد شهروندان آلمانی هم اعتماد کم و یا بسیار کم به قوه قضائیه در کشورشان دارند. در 9 ایالت آلمان تعداد افرادی که چنین دیدگاهی دارند بیشتر و حدود 52 درصد است.

این نظر سنجی که به سفارش نشریه فوکوس آلمان و توسط انستیتو سیوی انجام شده است همچنین نشان می دهد که 14.2 درصد شهروندان آلمانی نسبت به این مسئله بی تفاوت بوده و پاسخی ندادند. حدود 5 هزار نفر افراد واجد شرایط بالای 18 سال در این نظر سنجی شرکت کردند.

در نظر سنجی مشابهی که سال گذشته انجام شده بود تعداد شهروندانی که به دستگاه قضائی در کشورشان اعتماد داشتند بسیار بیشتر بود. در سال 2013 هم در یک نظر سنجی حدود 77 درصد شهروندان آلمانی بالای 15 سال اعلام کرده بودند که به دستگاه قضائی کشورشان اعتماد دارند.

یک نظر سنجی موسسه آلنز باخ در سال 2017 هم نشان می دهد که 68 درصد شهروندان آلمانی بالای 16 سال خیلی و یا نسبتا زیاد  به قوانین و 64 درصد هم به دادگاه های خود اعتماد دارند.

نتایج نظر سنجی اخیر که به سفارش نشریه "فوکوس" انجام شده است هم نشان می دهد که قوه قضائیه آلمان بخصوص در 9 ایالت این کشور از اعتبار بدی برخوردار است.  بر این اساس تنها 3.3 درصد آلمان شرقی ها اعتماد خیلی بزرگی به دادگستری این کشور دارند و در غرب آلمان تعداد این افراد 11 درصد است. در 24.3 درصد آلمان شرقی ها هم این اعتماد به دستگاه قضائی بسیار پایین است. در غرب هم 16.8 درصد چنین دیدگاهی دارند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که افراد جوان تر اعتماد کم تری به دستگاه قضایی کشورشان دارند و در بین افراد 18 تا 39 سال حدود 45 درصد و در گروه سنی بالای 65 سال حدود 48 درصد چنین طرز فکری دارند.

همچنین نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که بسیاری از شهروندان آلمانی در این باره که همه انسان ها در برابر دادگاه ها برابر هستند تردید دارند. در پاسخ به این پرسش که آیا شما فکر می کنید در آلمان همه انسان ها در برابر دادگاه ها برابر هستند بیش از 60 درصد با بیشتر نه و یا نه به هیچ عنوان پاسخ دادند. تنها حدود یک سوم شهروندان آلمانی (33.3 درصد) با بیشتر بله و یا بله در هر صورت پاسخ دادند.

همچنین بسیاری شهروندان از تبعیض های منطقه ای بین افراد در برابر دادگاه ها سخن می گفتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۲۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان