//
کدخبر: ۱۵۷۰۲۴ //

مهمترین واقعه سال ۲۰۱۸، خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای

شبکه تلویزیونی یورونیوز روز دوشنبه با انتشار یک نظرسنجی، خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای سال 2015 را مهمترین واقعه سال 2018 معرفی کرد.

مهمترین واقعه سال 2018، خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای
به گزارش فرتاک نیوز،

چندی پیش شبکه تلویزیونی یورونیوز در یک نظرسنجی از مخاطبان خود خواست تا مهمترین واقعه سال 2018 را انتخاب کنند. این شبکه امروز (دوشنبه) نتیجه این نظرسنجی را منتشر کرد.

در گزارش این شبکه خبری آمده است : سال 2018 مملو از حوادث سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی تلخ و شیرین بود که بارزترین و مهمترین آن از نظران مخاطبان، خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران بوده است.

48 درصد از مخاطبان این شبکه، خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای وین را در صدر اخبار سال 2018 معرفی کردند.

مخاطبان یورونیوز بعد از خروج آمریکا از برجام، قتل جمال قاشقچی را به عنوان دومین اتفاق مهم سال 2018 انتخاب کردند.

دیدار تاریخی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، افزایش قیمت ارز و کالا در بازار ایران، توافق دولت محافظه‌کار انگلیس و کمیسیون اروپا درباره چگونگی اجرای برگزیت، آغاز جنبش جلیقه زردها در فرانسه، خروج یونان از بحران اقتصادی پس از یک دهه، جنگ یمن و شیوع قحطی و مرگ کودکان، بحران روهینگیا در میانمار، تضعیف داعش و کشف گورهای دسته‌جمعی در عراق و سوریه، فرود فضاپیمای ناسا بر سطح مریخ و در نهایت قهرمانی فرانسه در جام جهانی فوتبال روسیه ، از مهمترین وقایع سال 2018 از نگاه مخاطبان شبکه تلویزیونی یورونیوز بودند.

رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه از برجام خارج شد و بازگشت تحریم های هسته ای علیه ایران را اعلام کرد. این اقدام محکومیت جامعه جهانی از جمله هم پیمانان اروپایی واشنگتن را به دنبال داشت و طرف های دیگر این توافق برای تداوم اجرای آن وارد گفت وگو با ایران شدند.

از جمله موارد مهمی که تاکنون برای تقویت روابط تجاری تهران و اروپا مورد بررسی قرار گرفته، تشکیل یک نظام پرداختی مستقل از اقتصاد آمریکا است.

چندی پیش، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در این رابطه تاکید کرد تقویت خودمختاری اروپا با ایجاد کانال های پرداخت مستقل از ایالات متحده و تاسیس نهاد مالی اروپایی و نظام سوئیفت بدون وابستگی، کاملا ناگزیر و ضروری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۰۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان