//
کدخبر: ۱۵۶۹۷۶ //

بیش از ۱.۷ میلیون نفر از ساکنان اراضی اشغالی زیر خط فقر هستند

گزارش سالیانه‌ای تهیه شده با استناد به داده‌های دفتر مرکزی آمار از وجود فقر 21.2 درصدی در سرزمین‌های اشغالی حکایت دارد.

بیش از 1.7 میلیون نفر از ساکنان اراضی اشغالی زیر خط فقر هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

 آخرین آمارها از وجود بیش از 1.7 میلیون فقیر، برابر با 21.2 درصد از جمعیت ساکن در اراضی اشغالی حکایت دارد.

 روزنامه «جرزوالم پست» دوشنبه با انتشار این خبر نوشت که گزارش جدید سالیانه فقر از سوی موسسه بیمه (Bituach Leum ) تهیه شده است.

 این آمار که با استناد به داده‌های دفتر مرکزی آمار در سال 2017 تهیه و روز دوشنبه منتشر شده، نشان می‌دهد یک میلیون و هفتصد و هشتاد هزار و پانصد نفر که شامل 466400 خانواده و هشتصد و چهارده هزار و هشتصد کودک می‌شوند، زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

این آمار در حالی‌که از کاهش نرخ فقر بین خانواده‌ها و کودکان در سال 2017 در قیاس با 2016 تاکید کرده، اما نشان می‌دهد که نرخ فقر بین سالمندان از 20.8 درصد در سال 2016 به 21.8 درصد در سال 2017 افزایش یافته است.

از دیگر نکات برجسته این آمار جدید افزایش نرخ فقر بین بیکاران است به طوری‌که از 69 درصد در سال 2016، به 76 درصد در سال 2017 رسید.

در گزارش همچنین آمده است که بین اعضای «سازمان همکاری و توسعه اقتصادی»، سرزمین‌های اشغالی بالاترین میزان نرخ فقر را دارد. همچنین در حالی‌که ضریب جینی (شاخص محاسبه توزیع ثروت بین مردم) نشان دهنده بهبود اندک است، اما سرزمین‌های اشغالی همچنان از بالاترین سطح نابرابری توزیع ثروت برخوردار است.

«ارولی لوی» رهبر حزب «گشر» با انتقاد از کابینه صهیونیست‌ها گفت که انتشار این آمار سالانه «نفرینی بر دولت» است که به جای یافتن راه حلی برای کمک به کودکان گرسنه، در پی مباحث بیهوده چپ یا راست است.

چندی قبل نیز یک موسسه دیگر مستقر در سرزمین‌های اشغالی با ارائه‌ آماری مشابه بر وجود فقر بین ساکنان اراضی اشغالی تاکید کرد.

بر این اساس، آمارهای موسسه «Latet» نشان داد حدود یک چهارم از ساکنان سرزمین‌های اشغالی با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و می‌توان آن‌ها را زیر خط فقر تعریف کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۹۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان