//
کدخبر: ۱۵۶۸۲۴ //

جنجال در عراق به دنبال فتوای مفتی اهل سنت درباره تبریک سال نو

به دنبال فتوای جالب مفتی اهل سنت عراق درباره جشن سال نوی میلادی و تبریک به مسیحیان، ۶۳ خانواده مسیحی عراقی علیه این مفتی به دادگاه بغداد شکایت کردند.

جنجال در عراق به دنبال فتوای مفتی اهل سنت درباره تبریک سال نو
به گزارش فرتاک نیوز،

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، منابع مطلع اعلام کردند که ۶۳ خانواده مسیحی عراقی علیه "مهدی الصمیدعی"، مفتی اهل سنت عراق به دادگاهی در بغداد شکایت کرده‌اند.

صمیدعی پیشتر اعلام کرده بود که "جشن سال نو میلادی و تبریک و تهنیت گفتن به این مناسبت و مشارکت در این جشن‌ها برای مسلمانان جایز نیست".

اقلیت مسیحیان در عراق ضمن مخالفت با انتشار چنین فتاوایی، آن را "فرقه‌ای" توصیف کرده موجب تنش بین فرزندان عراق دانستند.

این خانواده‌ها در بیانیه خود تاکید کردند: در صورت مواجه شدن هر خانواده مسیحی در بغداد و استان‌های دیگر با تهدید و یا کوچ اجباری، صمیدعی را مسؤول آن می‌دانیم.

رهبر مسیحیان کاتولیک عراق نیز در بیانیه‌ای نسبت به این فتوا واکنش نشان داد.

وی گفت: یک فرد روحانی از هر دین و مذهبی که باشد انتظار می‌رود همواره دعوت به برادری، بخشش و محبت کند نه تفرقه. فردی که چنین اظهار نظری را مطرح می‌کند فرد ناقصی بوده و جای تاسف است که هر از چندی چنین ادبیات نخ نمایی شنیده شود.

رهبر مسیحیان کاتولیک عراق خاطرنشان کرد: دولت عراق باید این گونه خطبه‌ها را دنبال کرده و عوامل ترویج کننده آن را بازخواست کند، به ویژه آنهایی که از منابر رسمی استفاده می‌کنند.

"دفتر اوقاف اهل سنت" و "مجمع فقهی اهل سنت عراق" نیز هر کدام در بیانیه‌های جداگانه علیه فتوای صمیدعی، موضع گرفته و مشارکت در اعیاد مسیح و تبریک و تهنئت گفتن مسلمانان را به این مناسبت جایز دانسته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۸۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان