//
کدخبر: ۱۵۶۱۷۵ //

کُردها درباره سفر مخفیانه ترامپ به عراق چه گفتند؟

در حالیکه موج محکومیت سفر اهانت آمیز دونالد ترامپ به عراق ادامه دارد، حکومت اقلیم کردستان واکنش رسمی به این سفر نداشته است، اما تعدادی از شخصیت‌های کرد نظر خود را در این خصوص اعلام کردند.

 کُردها درباره سفر مخفیانه ترامپ به عراق چه گفتند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشیار زیباری وزیر امور خارجه اسبق عراق و عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان به دلیل عدم استقبال از رئیس جمهوری آمریکا از مسئولین ارشد عراق انتقاد کرده است.

وی در صفحه اختصاصی خود در فیسبوک اعلام کرده است: اگرچه که سفر دونالد ترامپ به عراق یک اقدام غیر منتظره بوده است، اما عجیب تر آنکه رئیس جمهوری، نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق از دونالد ترامپ استقبال رسمی نکرده اند.

زیباری گفته است که بر اساس عرف دیپلماسی و با هدف دفاع از حاکمیت عراق، لازم بود یکی از مقامات ارشد این کشور به استقبال ترامپ می رفت.

اما محمد حاج محمود دبیرکل حزب سوسیالیست دموکرات کردستان عراق، سفر رئیس جمهوری آمریکا را نقض حریم هوایی عراق و بزرگترین اهانت به مردم این کشور دانسته است.

این شخصیت سیاسی کرد از اینکه دولت عراق در برابر نقض آشکار حاکمیت خود ساکت مانده است، انتقاد کرده است.

وی از عراقی ها درخواست کرده است با هدف بازگشت موقعیت منطقه ای و بین المللی این کشور، نیروهای آمریکایی را خارج کنند.

محمود عثمان سیاستمدار کرد و عضو دو دوره پارلمان عراق هم به سفر مخفیانه ترامپ به استان الانبار واکنش نشان داد.

وی گفت: چنین سفرهایی در دوره های گذشته هم وجود داشته است و می توان گفت که عراقی ها زمینه چنین سفرهایی را برای آمریکایی ها فراهم کرده اند.

این سیاستمدار کرد عراقی گفت: آمریکا حاکمیت عراق را نقض کرده است.

محمود عثمان تاکید کرد که اقدام رئیس جمهوری آمریکا بر خلاف عرف بین المللی و یک حرکت نسنجیده و نامناسب بوده است اما مسئولان عراقی هم در فراهم نمودن زمینه چنین سفرهایی دخیل بوده اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۱۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان