//
کدخبر: ۱۵۵۵۴۰ //

تظاهرات در تونس در اعتراض به اوضاع اقتصادی و گرانی

مردم تونس در اعتراض به شرایط اقتصادی این کشور و یک روز پس از خودسوزی یک شهروند تونسی، در پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرات در تونس در اعتراض به اوضاع اقتصادی و گرانی
به گزارش فرتاک نیوز،

 اعتراضات در تونس در اعتراض به اوضاع اقتصادی و گرانی بار دیگر بالا گرفت و معترضان در مرکز پایتخت این کشور دست به تظاهرات زدند.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که معترضان تونسی سه‌شنبه شب با تجمع در خیابان «الحبیب بورقبیه» شعارهای ضد دولتی سر دادند.

این تظاهرات یک روز پس از خودسوزی یک شهروند تونسی و همزمان با نزدیک شدن به سالروز پیروزی انقلاب این کشور در سال ۲۰۱۱ صورت گرفته است.

دیروز دوشنبه یک گزارشگر تلویزیونی به نام «عبدالرزاق الرزقی» در شهر القصرین واقع در غرب تونس در اعتراض به اوضاع نابسامان اجتماعی اقدام به خودسوزی کرده بود که پس از آن، جانش را از دست داد.

پس از خودسوزی این گزارشگر بود که جوانان خشمگین خیابان‌های شهر را بسته و لاستیک‌های خودروها را آتش زدند و نیروهای پلیس نیز برای پراکنده کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شدند.

این گزارشگر تلویزیونی در حالی خودسوزی کرده بود که هشت سال پیش در چنین روزی «محمد البوعزیزی» از ساکنان استان سیدی بوزید در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی و اجتماعی خود را آتش زد که باعث شعله‌ور شدن انقلاب در تونس شد و در نهایت نیز به سرنگونی رژیم دیکتاتوری «بن علی» منتهی شد.

در همین ارتباط با نزدیک شدن به هشتمین سالروز فرار «زین‌العابدین بن علی» رئیس‌جمهور پیشین تونس در تاریخ ۱۴ ژانویه، مردم تونس برای برگزاری مراسم‌ و جشن‌های پیروزی انقلاب آماده می‌شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۵۵۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان