//
کدخبر: ۱۵۴۸۷۳ //

سرنوشت گروه‌های تروریستی در «التنف» بعد از خروج آمریکا

به دنبال اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر آغاز خروج نیروهای این کشور از سوریه، سلسله سوالاتی در دو سطح سیاسی و نظامی مطرح می‌شود که مهم‌ترین این سوالات، درباره سرنوشت گروه‌های تروریستی مسلح مستقر در اطراف پایگاه التنف است.

 سرنوشت گروه‌های تروریستی در «التنف» بعد از خروج آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از العهد، بعد از استقرار نیروهای آمریکایی در پایگاه التنف، که در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق واقع است، همین نیروهای منطقه موسوم به «55 کیلومتر» را محاصره کردند که در آن ده‌ها گروه تروریستی از جمله داعش فعالیت می‌کنند. با وجوى اینکه تحرکات این گروه تروریستی در این منطقه عملا خطر بزرگی برای ارتش سوریه ایجاد نمی‌کند ولی نیروهای آمریکا به داعش اجازه دادند که در این منطقه بماند و در آن، آزادانه و در کمال امنیت به سمت مواضع ارتش سوریه در روستاهای استان حمص و دیرالزور و حتی حومه السویداء پیشروی کنند. نیروهای آمریکایی همچنین از برخی گروه‌های مسلح، که بارزترین آنها «مغاویر الثوره» است، در قلب پایگاه التنف حمایت کرده و به آنها آموزش می‌دادند.

یک منبع نظامی سوریه مستقر در حومه منطقه 55 کیلومتر، به پایگاه خبری العهد گفت: «نیروهای ارتش سوریه تصمیم خود برای ورود مستقیم به منطقه التنف، بعد از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از آن، یکسره کرده‌اند.» وی خاطرنشان کرد، گروه‌های مسلح مستقر در منطقه 55 کیلومتر، زمانی‌که نیروهای آمریکایی از التنف خارج شوند، و حامیان استراتژیک خود را از دست بدهند، احتمالا سلاح‌های خود را تحویل ارتش سوریه خواهند داد و تسلیم خواهند شد.

این منبع تصریح کرد، برخی رهبران «مغاویر الثوره» با وجود اینکه هنوز برای آشتی زود است، موضوع آشتی و مصالحه را رد می‌کنند. «آرامش بر منطقه التنف حاکم است و نیروهای ارتش سوریه عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی یا نیروهای انگلیسی از آن را رصد نکرده‌اند»، با این حال، ارتش سوریه تصمیم خود برای ورود به منطقه را بلافاصله پس از عقب‌نشینی نیروهای بیگانه از آن، اتخاذ کرده است. آن دسته از عناصر «مغاویر الثوره» یا دیگر گروه‌ها که بخواهند درباره وضعیت‌شان تصمیم بگیرند و به آشتی رو بیاورند، این امر انجام خواهد شد و عناصری که خواهان خروج به سمت شمال سوریه هستند این مسئاله در آن زمان بررسی خواهد شد.

طبق این گزارش، نیروهای ویژه آمریکایی از دو سال پیش در این پایگاه مستقر شده و مشغول آموزش شورشیان تروریست مسلح هستند. گفته می‌شود آمریکا چند بار از این پایگاه مواضع ارتش سوریه را هم هدف قرار داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۴۸۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان