//
کدخبر: ۱۵۱۹۴۴ //

سنای آمریکا برای محکومیت بن سلمان دوباره قطعنامه می دهد

یک سناتور آمریکایی اعلام کرد: قطعنامه ای دیگر در محکومیت ولیعهد عربستان به دلیل قتل روزنامه نگار سعودی در سنای آمریکا به رای گذاشته می شود که به احتمال زیاد به تصویب این مجلس می رسد.

سنای آمریکا برای محکومیت بن سلمان دوباره قطعنامه می دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت امشب (روز سه شنبه به وقت محلی) قطعنامه ای علیه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در این نهاد قانونگذاری آمریکایی ارائه می کند.

کورکر گفت: این قطعنامه که بن سلمان را در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود محکوم می داند، با توجه به اینکه حمایت کسانی همچون «میچ مک کانل» رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا را دارد، به احتمال زیاد به تصویب می رسد.

قطعنامه علیه بن سلمان اگر در سنا به تصویب برسد، به مجلس نمایندگان آمریکا فرستاده می شود و اگر در آنجا نیز رای بیاورد برای امضای دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به کاخ سفید می رود.

همچنین در اقدامی دیگر «جینا هاسپل» رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در نشستی محرمانه در روز چهارشنبه با اعضای برجسته مجلس نمایندگان و کمیته های امنیتی آن پیرامون ارزیابی این سازمان از قتل خاشقچی صحبت می کند.

اگرچه محتوای این قطعنامه هنوز علنی نشده اما در صورتی که به امضای رئیس جمهوری آمریکا برسد، الزام قانونی خواهد داشت که می تواند اقدامات تنبیهی علیه بن سلمان به دنبال داشته باشد.

کورکر گفت که این قطعنامه مشابه قطعنامه ای است که هفته گذشته لیندزی گراهام و تعدادی دیگر از نمایندگان جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا ارائه دادند.

به گزارش فرتاک نیوز،  خاشقچی که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌ کرد، 10 مهر ماه برای کارهای اداری خود به کنسولگری عربستان در ترکیه مراجعه کرد و دقایقی پس از ورود از سوی یک هیات اعزامی 15 نفره از عربستان به ترکیه به قتل رسید.

حکومت آل سعود پس از 18 روز انکار، در پی فشار بین المللی با صدور بیانیه ای به قتل او در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول اعتراف و اعلام کرد که در ارتباط با پرونده قتل او، 18 نفر از جمله 15 مامور تیم ترور اعزامی از ریاض دستگیر شده اند.

همه مدارک و شواهد نشان می دهد که 15 مامور از نزدیکان محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که از طرف او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند و بر این اساس، دولت ترکیه خواستار استرداد این افراد برای محاکمه در استانبول است؛ درخواستی که از سوی مقامات سعودی رد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۱۹۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان