//
کدخبر: ۱۵۱۰۷۰ //

حمایت از کردهای سوریه تاکتیکی و موقتی است

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه اذعان کرد که حمایت واشنگتن از کردها تاکتیکی و موقتی است.

حمایت از کردهای سوریه تاکتیکی و موقتی است
به گزارش فرتاک نیوز،

 جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در مصاحبه مطبوعاتی خود پس از برگزاری سومین نشست مشترک ترکیه و آمریکا که روز جمعه در آنکارا برگزار شد، ضمن تاکید بر ضرورت همکاری مستحکم با ترکیه جهت دستیابی به راهکار نهایی در سوریه تصریح کرد که حمایت واشنگتن از کردها تاکتیکی و موقتی است.

در این نشست دو طرف به بررسی وضعیت سوریه از شرق فرات گرفته تا استان ادلب پرداختند.

طبق گزارش شبکه روسیاالیوم، جفری درخصوص نقشه راه منبج خاطرنشان کرد: آمریکا از طریق پایبندی به تعهداتش درخصوص خروج نیروهای مسلح کرد از منبج و عدم حضور آن‌ها در شوراهای محلی، یک برنامه دقیق امنیتی اجرا می‌کند.

وی در ادامه افزود: تا اواخر سال جاری میلادی اقداماتی را برای تاکید بر این که ما قوانین را در نزدیک‌ترین زمان ممکن پیاده می‌کنیم، اتخاذ خواهیم کرد. برخی از این اقدامات در اواخر دسامبر جاری تکمیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: همکاری درخصوص حل بحران منبج الگویی برای برقراری صلح در سوریه شده و دستیابی به راه حل نهایی بدون همکاری مستحکم میان آمریکا و ترکیه غیرممکن خواهد بود.

جفری تصریح کرد که مناطق دیگری که امکان انطباق الگوی منبج بر آن‌ها وجود دارد، از طریق مذاکرات دو طرفه بررسی خواهند شد و برنامه مشترک شامل حمایت ترکیه در ادلب نیز می‌شود.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در پاسخ به سوالی درخصوص مراکز نظارتی واشنگتن در مرزهای شمال سوریه با ترکیه در شرق فرات خاطرنشان کرد: هدف از این مراکز تضمین امنیت این منطقه است که در واقع امنیت ترکیه را نیز شامل می‌شود. هدف از مراکز نظارتی تشویق به عدم تیراندازی و جنگ است نه خود جنگ.

وی درخصوص همکاری با نیروهای مسلح کرد، گفت: ما بی‌وقفه تاکید داریم که همکاری با نیروهای مسلح کرد علیه داعش موقتی و تاکتیکی است.

جفری نسبت به افزایش قدرت داعش در شرق سوریه ابراز نگرانی کرد.

در همین راستا، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه بارها از آمریکا خواسته تا نقشه راه منبج را تا اواخر سال جاری میلادی اجرا کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۱۰۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان