//
کدخبر: ۱۵۰۶۵۰ //

طعنه وزیر انرژی عربستان به آمریکا

وزیر انرژی عربستان و وزیر نفت عراق پیش از نشست اوپک در جمع خبرنگاران حضور یافتند.

 طعنه وزیر انرژی عربستان به آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

  خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان پیش از نشست اوپک به خبرنگاران گفت: تصمیمی که ما در اوپک می‌گیریم مبتنی بر منافع کشور‌های عضو و همچنین منافع مصرف کنندگان که شامل آمریکا هم می‌شود، خواهد بود.

او افزود: بنابراین میزان تولید نفت آمریکا را در کنار میزان تولید کشور‌های دیگر از جمله کشور‌های در حال توسعه که وضعیت آسیب پذیرتری دارند و نیاز به انرژی ارزان‌تر دارند، مد نظر قرار خواهیم داد.

وزیر انرژی عربستان درباره این سوال که آیا حمایت ترامپ از بن سلمان در تصمیم شما در نشست امروز اوپک تاثیر می‌گذارد و موجب خواهد شد که مصالحه کنید، گفت: ارتباطی که بین آمریکا و عربستان وجود دارد فقط مبتنی بر یک فاکتور خاص نیست و آزاد هستیم که اینجا تمامی گزینه‌ها را مدنظر قرار بدهیم و بررسی کنیم و به هیچ وجه قرار نیست مصالحه کنیم.

وزیر انرژی عربستان همچنین اعلام کرد واشنگتن در موضعی نیست که نظر خود را بر اوپک تحمیل کند.

ثامر غضبان، وزیر نفت عراق نیز پیش از شروع این نشست در باره خروج قطر از اوپک با بیان اینکه بعنوان اوپک تنها یک سوم تولید جهان را برعهده داریم، گفت: در هر صورت خروج قطر ما را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. اوپک سختی‌های بیشتر از این را نیز پشت سر گذاشته و سازمانی است که به خود اعتماد دارد و دارای قدرت است.

او در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید فشار آمریکا روی اوپک تاثیر می‌گذارد، گفت: من چنین احساسی در این باره نداشتم، اما می‌توانید از رئیس اوپک سوال کنید.

وزیر نفت عراق در باره تصمیم کاهش تولید نفت از سوی اوپک گفت: آنچه که لازم است اینست که ثبات به بازار بازگردد و این بسته به تصمیم وزرا دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۶۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان