//
کدخبر: ۱۵۰۴۰۷ //

جهانگیری: آماده رفع نگرانی‌های ژاپن برای ادامه کار با تهران هستیم

معاون اول رئیس جمهوری ایران در مصاحبه ای اعلام کرد: آماده رفع نگرانی‌های ژاپن برای ادامه کار با تهران هستیم.

جهانگیری: آماده رفع نگرانی‌های ژاپن برای ادامه کار با تهران هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری ایران دیروز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری کیودو اعلام کرد: ایران آماده است تا نگرانی های شرکت های ژاپنی برای ادامه کار با تهران را برطرف کند.

معاون اول رئیس جمهوری ایران در این خصوص گفت: آماده مذاکره با آن گروه از شرکت‌ های ژاپنی علاقه‌ مند به ادامه فعالیت در ایران و دستیابی به راه حل‌ های جدید به منظور کاهش نگرانی‌ های آن‌ ها هستیم.

«اسحاق جهانگیری» در این خصوص ادامه داد: دولت و شرکت‌ های ژاپنی همواره راه‌ های خودشان را برای انتقال فشارهای آمریکا داشته‌ و لذا امیدواریم آن‌ ها بازهم از ابتکار عمل خود استفاده کنند تا به عنوان یک وارد کننده عمده نفت از ایران باقی بمانند.

وی در ادامه افزود: اگر چه روابط اقتصادی ایران و ژاپن در حال حاضر تحت فشار آمریکا قرار دارد اما دو کشور از دیرباز روابط خوبی داشته‌ اند و ایران به دنبال دیدار سفر رسمی «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن است و هیچ مانعی را نیز در این راه متصور نیست.

جهانگیری خاطرنشان کرد: هر زمانی که وی حاضر به سفر به ایران باشد، تهران نیز آماده میزبانی و استقبال از او است.

این مقام ایران ادامه داد: ژاپن باید در برابر یکجانبه گرایی آمریکا که تهدیدی علیه کشورهای مستقل است و ممکن است با هدف پوشش موضوعاتی فراتر از بحث هسته‌ ای ایران در سراسر جهان باشد، ایستادگی کند.

وی درباره تأثیر تحریم های آمریکا بر صادرات نفت ایران نیز گفت: ایران مشتریان نفتی جدید یافته و به آنها نفت نیز فروخته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۴۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان