//
کدخبر: ۱۴۷۲۱۱ //

دیدار«مسعود بارزانی» با «مقتدی الصدر» در نجف اشرف

رئیس سابق منطقه کردستان عراق طی دومین روز از سفر خود به بغداد با شماری از شخصیت‌های سیاسی عراق دیدار کرد.

دیدار«مسعود بارزانی» با «مقتدی الصدر» در نجف اشرف
به گزارش فرتاک نیوز،

 «مسعود بارزانی»، رئیس سابق منطقه کردستان عراق با «مقتدی الصدر»، رهبر جریان الصدر و ائتلاف سائرون دیدار کرد.

شبکه «روودآو» جمعه (دوم آذر ماه) گزارش داد که بارزانی در شهر نجف اشرف با الصدر دیدار و در مورد مسائل مختلفی از جمله تشکیل دولت گفت‌وگو کرد.

رهبر حزب دموکرات کردستان عراق از دیروز (پنجشنبه) که وارد بغداد شده است، با شخصیت‌های سیاسی زیادی در این شهر دیدار و گفت‌وگو کرده است.

بارزانی طی دیروز و امروز با «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر، «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح، «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان، «نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون، «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر سابق و رئیس ائتلاف النصر، «سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی، «ارشد صالحی»، رئیس جبهه ترکمن‌های عراق و برخی از شخصیت‌های سیاسی دیگر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این سفر، «مسرور بارزانی»، مشاور شورای امنیت منطقه کردستان عراق و تعدادی از سیاسیون کُرد این کشور مسعود بارزانی را همراهی می‌کردند.

این اولین سفر مسعود بارزانی به بغداد بعد از برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی جدایی کردستان در سوم مهر ماه سال ۹۶ است.

برخی از احزاب کُرد مخالف حزب مسعود بارزانی به این سفر اعتراض کرده و آن را سفری «حزبی» خواندند که با هدف تقسیم «کیک قدرت» در بغداد صورت گرفته است.

در همین راستا، شبکه سومریه عراق به نقل از یک منبع سیاسی آگاه که نخواست نامش فاش شود، گفت که بارزانی و عبدالمهدی در دیدار دیروز خود در مورد «پرونده تشکیل کابینه و سهم کُردها از این کابینه و همچنین پرونده‌های مورد اختلاف بین بغداد و اربیل» رایزنی کرده‌اند.

این منبع ادعا کرد که بارزانی بر بازگشتن نیروهای پیشمرگه به شهر کرکوک تمرکز کرده و گفته که این کار باعث کاهش میزان تنش بین بغداد و اربیل خواهد شد.

بعد از آنکه حکومت منطقه کردستان بر برگزاری همه‌پرسی جدایی اصرار و آن را اجرایی کرد، دولت مرکزی عراق ۲۴ مهرماه 1396 برای تامین امنیت شهر کرکوک که از سال ۲۰۰۳ و همزمان با عقب‌نشینی ارتش عراق از این شهر به کنترل نیروهای پیشمرگه درآمده بود، وارد این شهر شد و امنیت را به آن بازگرداند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۷۲۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان