//
کدخبر: ۱۴۶۲۵۱ //

اتحادیه اروپا روابط نظامی با هند را گسترش می دهد

اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از استراتژی جدید خود در قبال 'هند-اقیانوسیه' قصد دارد روابط نظامی خود با هند را گسترش داده و نقش دهلی نو در تامین یک آسیای چند قطبی در میان اقدامات چین برای کنترل شرایط جغرافیایی و آسیایی را به رسمیت بشناسد.

 اتحادیه اروپا روابط نظامی با هند را گسترش می دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

 روزنامه ' اکونومیک تایمز' روز سه شنبه در گزارشی نوشت: بر اساس استراتژی اتحادیه اروپا، تروریسم یک تهدید مشترک برای هند و این اتحادیه است. مقابله با افراط گرایی از جمله تامین مالی تروریسم و جلوگیری از تروریسم خشونت آمیز از اولویت های هند و اتحادیه اروپا است.

در این استراتژی که قرار است امروز اعلام شود آمده است که اتحادیه اروپا و هند باید برای پیگیری اهداف مشترک در سازمان های بین المللی و منطقه ای، از جمله در سازمان ملل متحد، گروه جی 20، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و مجمع جهانی مبارزه با تروریسم ، به ویژه در خصوص تأمین مالی تروریست ها و فهرست تعیین تروریست ها، با یکدیگر همکاری کنند.

در میان عناصر معرفی شده در استراتژی اتحادیه اروپا، به توسعه روابط نظامی با ارتش هند، از جمله بین فرماندهان نیروهای مسلح هند و سازه های نظامی اتحادیه اروپا، و همچنین تمرینات مشترک در زمینه منافع امنیتی مشترک اشاره شده است. همکاری های آینده میان هند و اتحادیه اروپا می تواند شامل تبادل تجربه در آموزش، توسعه قابلیت ها، مشارکت در مأموریت ها، عملیات ها و تحقیق در سیستم های دفاعی باشد.

اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است با استفاده از رویکردهای مختلف، همکاری های امنیتی با آسیا را افزایش دهد.

سیاست استراتژی اتحادیه اروپا با اشاره به رویکرد چین، بر یک آسیای چند قطبی که هند نقش کلیدی در آن دارد تاکید می کند.

بر اساس این استراتژی، اتحادیه اروپا و هند به صورت مشترک معتقدند که یک رویکرد به سوی ارتباط باید از لحاظ زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و مالی پایدار باشد و زمینه های یکسان برای کسب و کار فراهم کند، و همچنین به استانداردهای بین المللی احترام بگذارد و زمینه گسترش حاکمیت آن را فراهم نماید.

در این استراتژی همچنین به تعهد اتحادیه اروپا برای امضای یک قرارداد تجارت آزاد با هند تاکید شده است.

سال گذشته هند و اتحادیه اروپا در مذاکرات خود نتوانستند در خصوص قرارداد تجارت آزاد به توافق برسند.

مذاکرات تجارت آزاد هند و اتحادیه اروپا که از سال 2007 آغاز شده است تاکنون به دلیل تفاوت های دو طرف در موارد مختلف از جمله حقوق معنوی و نرخ گمرک خودرو به نتیجه نرسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۶۲۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان