//
کدخبر: ۱۴۴۵۷۱ //

من پدر اهل سنت لبنان هستم

سعد الحریری» نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان که این روزها از سوی برخی به انحصارگرایی در اهل سنت متهم شده، گفت: من پدر اهل سنت لبنان هستم و می دانم مصلحت آنها در چیست.

 من پدر اهل سنت لبنان هستم
به گزارش فرتاک نیوز،

 الحریری امروز (سه شنبه) در یک کنفرانس خبری به صراحت، اتهام انحصارگرایی در اهل سنت از سوی وی را ناصحیح دانست.

وی افزود: اجازه نمی دهم کسی سعد الحریری را به تحریک طایفه ای و مذهبی متهم کند.

الحریری حدود پنج ماه و نیم پیش پس از کسب حمایت اکثریت پارلمان جدید لبنان از سوی «میشل عون» رئیس جمهوری به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه معرفی شد اما وی تاکنون نتوانسته این ماموریت را به نتیجه برساند.

تازه ترین اختلاف در مسیر تشکیل دولت، درباره سهمیه وزیران سنی در کابینه است.

برخی معتقدند از آنجایی که جریان المستقبل به رهبری الحریری تمامی 27 کرسی نمایندگان سنی در پارلمان لبنان را کسب نکرده، نباید سهمیه وزیران سنی به این جریان به طور کامل اختصاص یابد.

6 تن از نمایندگان سنی که خود را «سنی های مستقل» می خوانند و از منتقدان سیاسی الحریری محسوب می شوند با تشکیل فراکسیونی خواهان اعطای یک کرسی وزارتی به خود هستند؛ خواسته ای که الحریری با آن مخالفت کرده است.

حزب الله لبنان نیز از خواسته این نمایندگان دفاع کرده است و تا زمان تعیین تکلیف خواسته آنها از معرفی اسامی وزیران خود در کابینه خودداری کرده است.

الحریری امروز حزب الله را متهم کرد که تشکیل دولت را به تعطیلی کشانده است. وی گفت: از همان ابتدا واضح و آشکار به حزب الله مخالفت خودم را با وزیر شدن سنی های 8 مارسی اعلام کردم.

وی به سخنان اخیر «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در منوط دانستن تشکیل دولت به انتخاب وزیر از میان سنی های مستقل، طعنه زد و گفت: نیازی به داد و فریاد و تهدید نیست. نصرالله مجبور نیست که تا روز قیامت منتظر بماند. می توانید یکی از همین 6 نماینده (سنی های مستقل) را به عنوان نخست وزیر معرفی کنید.

وی افزود: تشکیل دولت با مانع بزرگی روبرو شده است. برخی آن را «مانع نمایندگان سنی 8 مارسی» می نامند اما من مانع را بزرگتر از این می دانم.

نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان در عین حال مشکلات موجود بر سر تشکیل دولت این کشور را ریشه در مسائل داخلی و نه خارجی دانست و تاکید کرد که در نیات حزب الله تردیدی ندارد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۵۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان