//
کدخبر: ۱۴۴۵۳۳ //

موانع صلح از نگاه طالبان

پس از حضور اعضای دفتر سیاسی طالبان در نشست صلح مسکو طالبان در بیانیه‌ای موانع صلح و اقداماتی را که باید در راستای تسهیل گفت‌وگوهای صلح انجام شود را اعلام کرده است.

 موانع صلح از نگاه طالبان
به گزارش فرتاک نیوز،

 اعضای دفتر سیاسی طالبان در نشست صلح مسکو که جمعه گذشته با حضور مقامات شماری از کشورهای منطقه برگزار شد مواضع این گروه را اعلام کرد.

سایت رسمی طالبان موسوم به «الاماره» در بیانیه مواضع این گروه و اظهارات کامل اعضای دفتر سیاسی طالبان در نشست صلح مسکو را منتشر کرده است.

اعضای دفتر سیاسی طالبان تاکید کردند که صلح نیاز جامعه افغانستان است اما نمی‌تواند با شعار محض برقرار شود بنابر این باید عوامل آغاز جنگ از میان برداشته شوند.

     گامهای مقدماتی برای صلح

این گروه شماری از اقدامات اولیه را برای تسهیل مذاکرات صلح پیشنهاد کرده است که باید در راستای ایجاد فضای اعتماد از سوی آمریکا و دولت افغانستان اجرایی شوند.

پایان فهرست سیاه، آزادی زندانیان، به رسمیت شناخته شدن دفتر سیاسی طالبان در قطر و پایان تبلیغات منفی از جمله شرط‌های مهم طالبان برای تسهیل گفت‌وگوهای صلح محسوب می‌شوند.

    موانع در برابر برقراری صلح در افغانستان

این گروه همچنان در نشست صلح مسکو برخی از عوامل را به عنوان اصلی ترین دلایل ادامه جنگ در افغانستان عنوان کرد.

حضور نیروهای خارجی، فقدان یک نظام اسلامی، فقدان تضمینی معتبر برای اجرایی شدن توافق احتمالی صلح، قانون اساسی و ادامه جنگ طلبی آمریکا از بزرگترین موانع در برابر تامین صلح در این کشور محسوب می‌شوند.

طالبان همچنان در ادامه نشست به مواضع این گروه درباره کشورهای همسایه و مسائل داخلی نیز پرداخته است.

این گروه تاکید کرده که سیاست خارجی طالبان بر مبنای عدم مداخله در امور سایر کشورها مبتنی است و برای حقوق زنان، مسائل درمانی و جلوگیری از تلفات غیر نظامیان نیز احترام قائل است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۵۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان