//
کدخبر: ۱۴۴۴۲۳ //

پایگاه روسیه در تاجیکستان به حالت آماده باش درآمد

رسانه های روسی از جمله شبکه تلویزیونی زویوزدا وابسته به وزارت دفاع روسیه از آماده باش پایگاه 201 روسیه در تاجیکستان به دنبال دستگیری شماری از تروریست های داعشی در این کشور خبر دادند.

 پایگاه روسیه در تاجیکستان به حالت آماده باش درآمد
به گزارش فرتاک نیوز،

 شبکه تلویزیونی روسی زویوزدا، لایف نیوز و چند رسانه روز سه شنبه اعلام کردند: پس از تهدید به حمله تروریستی به پایگاه 201 روسیه در تاجیکستان، این پایگاه به حالت آماده باش کامل درآمد و تدابیر امنیتی ویژه برای حفاظت از آن به اجرا گذاشته شد.

گفتنی است، نیروهای امنیتی تاجیکستان، دیروز 12 فرد که گفته می شود عضو داعش هستند را دستگیر کرد.

بر اساس اطلاعات اولیه، تروریست ها قصد داشتند دست به حمله تروریستی به پایگاه 201 روسیه در تاجیکستان بزنند.

در همین حال رسانه روسی به نقل از ولادیمیر آلکساندروف سخنگوی پایگاه 201 گفت که دولت تاجیکستان هنوز بطور رسمی طرف روسی را از دستگیری تروریست های داعشی مطلع نکرده است.

بر اساس اطلاعات رسانه ها، سرکرده تروریست های دستگیر شده در تاجیکستان فردی به نام سهراب است که از اهالی شهر وحدت این کشور محسوب می شود.

گفته می شود این فرد قبلا از طریق قرقیزستان و ایران به ترکیه سفر کرده و از آنجا به سوریه رفته بود و در این کشور با پیوستن به داعش فعالیت تروریستی می کرد.

پایگاه نظامی 201 روسیه با هفت هزار نیروی نظامی در شهرهای دوشنبه، قورغان تپه و کولاب در کشور تاجیکستان قرار دارد.

پایگاه نظامی 201 روسیه در تاجیکستان بزرگترین واحد نظامی این کشور خارج از قلمرو خود است و تا سال 2042 حق حضور در تاجیکستان را دارد و گفته می شود که هفت هزار سرباز و افسر روسیه در آن مستقر هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۴۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان