//
کدخبر: ۱۴۳۵۴۲ //

احتمال تنش در نشست امروز ترامپ و ماکرون در پاریس

نشست روسای جمهوری آمریکا و فرانسه که قرار است امروز (شنبه) در پاریس با هم دیدار کنند، احتمالا با تنش همراه خواهد بود و علتش هم اظهارات رئیس جمهوری فرانسه درباره ضرورت ایجاد یک ارتش اروپایی است که همتای آمریکایی‌اش آن را بسیار توهین‌آمیز توصیف کرده است.

احتمال تنش در نشست امروز ترامپ و ماکرون در پاریس
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از به دست آوردن اکثریت سنا توسط جمهوری خواهان در انتخابات کنگره این کشور، حالا در سفری به پاریس برای شرکت در مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ اول جهانی، به دنبال تقویت ائتلاف آمریکا و اروپا به سر می‌برد.

ترامپ در توئیتی پیش از ورودش به پاریس اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را در ضرورت ایجاد یک ارتش اروپایی به شدت مورد انتقاد قرار داد.

ماکرون در مصاحبه اخیر خود با اشاره به تهدیدهای امنیت سایبری و بی‌ثباتی جهانی گفته بود که اروپا باید از خود در مقابل چین، روسیه و آمریکا حفاظت کند.

ترامپ نیز که از زمان روی کار آمدنش به متحدان در ناتو فشار آورده تا پول بیشتری را هزینه کنند، از اظهارات ماکرون شاکی شده است.

وی در توئیتر خود نوشت: این اظهارات به شدت توهین آمیز هستند اما شاید اروپا باید نخست هزینه‌هایش در ناتو را متقبل شود چون این آمریکاست که بیشترین هزینه را در این ائتلاف نظامی می پردازد.

ترامپ به همراه ملانیا و مقام های ارشد دولتش روز جمعه وارد پاریس شد.

محور نشست ترامپ با ماکرون در الیزه نگرانی‌های اروپا درخصوص برنامه‌های رئیس جمهوری آمریکا در خروج از پیمان 1987 و از سرگیری اعمال تحریم‌ها علیه ایران است.

ماکرون گفته بود که قربانی اصلی خروج آمریکا از پیمان 1987 اروپا و امنیت آن است.

ترامپ همچنین احتمالا به صورت مختصر با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان حضور دو نفر در مراسم طاق پیروزی در پاریس برای بزرگداشت صدمین سال پایان جنگ اول جهانی دیدار می‌کند.

این دو قرار است مذاکرات رسمی را اواخر ماه جاری میلادی در جریان حضور در نشست گروه 20 در بوینس آیرس داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۳۵۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان