//
کدخبر: ۱۴۲۱۶۰ //

پامپئو از دیدار قریب‌الوقوع خود با مقام شماره دو کره شمالی خبر داد

وزیر امور خارجه آمریکا اظهارداشت، در روزهای آینده در شهر نیویورک با مقام شماره دو حکومت کره شمالی دیدار خواهد کرد تا در خصوص فرآیند خلع سلاح هسته‌ای و همچنین برگزاری دومین نشست میان رهبران آمریکا و کره شمالی به بحث و مذاکره بپردازد.

پامپئو از دیدار قریب‌الوقوع خود با مقام شماره دو کره شمالی خبر داد
به گزارش فرتاک نیوز،

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفت: من انتظار دارم که پیشرفت واقعی به دست آوریم از جمله در زمینه تلاش برای برگزاری نشست دیگری میان رهبران دو کشور که در آن می‌توانیم گام‌های تاثیرگذاری به سمت خلع سلاح هسته‌ای برداریم.

دیدار قریب‌الوقوع مایک پامپئو با کیم یونگ چول مقام شماره دو حکومت کره شمالی در حالی انجام می‌گیرد که دو کشور حدود پنج ماه بعد از نشست تاریخی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در تلاش برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره به بن بست رسیده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، چند روز پیش وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد که پیونگ یانگ درحال بررسی جدی احیای دوباره برنامه تسلیحات هسته‌ای خود در صورتی است که تحریم‌های آمریکا برداشته نشوند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در مصاحبه‌ای به فاکس نیوز با کم اهمیت دانستن این بیانیه گفت: من نگرانی درباره این موضوع ندارم.

پامپئو گفت: ما بسیار متمرکز عمل می‌کنیم و می‌دانیم با چه کسی مذاکره می‌کنیم و می‌دانیم که موضع آن‌ها چیست و دونالد ترامپ نیز موضعش را بسیار روشن اعلام کرده است.

57774738

وی تاکید کرد: تا زمانی که ما به هدف نهایی خود نرسیم،‌ هیچگونه التیام اقتصادی در کار نخواهد بود.

این در حالی است که فردا (سه‌شنبه) آمریکا شاهد برگزاری انتخابات میان دوره‌ کنگره است و ترامپ عمدتا بر فرایند تنش‌زدایی با کره شمالی به عنوان دستاورد مهم سیاست خارجی دولت خود یاد کرده است.

پامپئو در دو مصاحبه تلویزیونی خود تاکید کرد که از زمان برگزاری نشست سنگاپور هیچ‌گونه آزمایشی موشکی یا هسته‌ای از سوی کره شمالی انجام نشده و باقی مانده‌های اجساد نظامیان آمریکایی کشته شده در جنگ شبه جزیره کره نیز بازگردانده شده‌اند.

او به سی‌بی‌اس گفت: ما از ژوئن گذشته تاکنون موفقیت‌هایی داشته‌ایم و به کسب پیشرفت خوب ادامه می‌دهیم. من مطمئن هستم که ما چند روز دیگر این مسیر را هنگامی که من در نیویورک حضور پیدا کنم به پیش خواهیم برد.

این در حالی است که وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای منصوب به مدیر انستیتوی مطالعات آمریکایی این وزارتخانه اعلام کرد: بهبود روابط در کنار تداوم تحریم‌ها دو مساله ناسازگار هستند.

در این بیانیه تصریح شد: چیزی که باید انجام شود، پاسخ مرتبط با آمریکاست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۱۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان