//
کدخبر: ۱۴۰۵۲۹ //

صدها نیروی کُرد برای مقابله با داعش وارد دیرالزور شدند

صدها نیروی کرد برای مقابله با حملات داعش در جنوب استان دیرالزور به نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت آمریکا قرار دارند، پیوستند.

صدها نیروی کُرد برای مقابله با داعش وارد دیرالزور شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

صدها نیروی کرد طی دو روز گذشته وارد استان «دیرالزور» شدند تا نیروهای «دموکراتیک سوریه» (PYD) را در مقابله با حملات جدید داعش پشتیبانی کنند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «رامی عبدالرحمن» مدیر مرکز موسوم به «حقوق بشر سوریه» گفت که ۵۰۰ تن از نیروهای ویژه از یگان‌های مدافع خلق و یگان‌های مدافع زن کرد به دیرالزور گسیل شده‌اند.

«مصطفی بالی» مسئول رسانه‌ای نیروهای «دموکراتیک سوریه» نیز از اعزام یگان‌های خبره و با تجربه در جنگ با داعش به جبهه «هجین» خبر داد.

 «رامی عبدالرحمن» مدیر مرکز موسوم به «حقوق بشر سوریه» همچنین از آماده شدن نیروهای کرد برای آغاز عملیات جدید در جنوب دیرالزور برای باز پس گرفتن مناطقی که در روزهای اخیر از دست داده‌اند؛ خبر داد. منطقه‌ای که در حال حاضر هزاران نیروی کرد در آن‌جا حضور دارند.

تروریست‌های داعش پاتک‌های خود را از دو هفته پیش آغاز کرد‌اند و در جریان حملات گسترده‌ای که از روز جمعه تا بامداد یکشنبه ادامه یافت، این گروه (داعش) توانست همه مناطقی را که نیروهای دموکراتیک سوریه در آن پیشروی کرده بود، پس بگیرد.

در روزهای گذشته نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) از پیش‌روی در چندین محور خبر دادند اما پس از آن منابع سوری اعلام کردند که پیشروی صرفا چند متر بوده و پیشرفت خاصی صورت نگرفته است.

به گفته منابع میدانی، تروریست‌ها توانسته‌اند به خوبی از شرایط گرد و غباری هوا و اوضاع نا مساعد جوی بهره برده و به مواضع نیروهای کرد حمله کنند. آن‌ها همچنین در سایه شرایط جوی و همزمان دود ناشی از آتش زدن لاستیک‌ها، خود را از دید پهپادها مخفی نگه می‌دارند.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، حملات داعش علیه نیروهای دموکراتیک از روز جمعه گذشته تا دیروز به کشته شدن ۷۲ نفر از این نیروها منجر شد و از دهم سپتامبر تا به امروز ۵۰۰ عنصر داعش و بیش از ۳۰۰ نیروی دموکراتیک سوریه، کشته شده‌اند.

منطقه «الباغوز» و شهرک‌های أبوالخاطر، الشعفة، السوسة، أبو الحسن و شهر هجین در استان دیرالزور کماکان در اشغال داعش به سر می‌برد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۰۵۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان