//
کدخبر: ۱۳۹۸۳۱ //

افزایش حضور نظامیان آمریکایی در سوریه

آمریکا در چند هفته گذشته با افزایش امکانات، تجهیرات و نیروی نظامی خود در شرق سوریه حضور خود را به ویژه در مناطق کردنشین این کشور گسترش داده است.

 افزایش حضور نظامیان آمریکایی در سوریه
به گزارش فرتاک نیوز،

آمریکا در ادامه حضور غیرقانونی، مشکوک و خطرناک خود در سوریه به دنبال گسترش پایگاه های نظامی خود در مناطق کردنشین است که به دنبال آن روز گذشته (شنبه) 50 خودرو جدید نظامی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا وارد شرق سوریه شد.

این خودروها از نوع زرهی هامر است و در یک پایگاه ائتلاف بین المللی که به تازگی در نزدیکی شهرک هجین در شرق دیرالزور سوریه تاسیس شده است، استقرار یافته اند.

امریکا پیش از این دارای 19 پایگاه در مناطق شرق سوریه بود که با ایجاد پایگاه جدید آمار آنها افزایش یافته است.

همچنین 20 روز قبل نیز نیروهای جدید و تفنگداران دریایی آمریکا وارد شرق سوریه شده و این نیروها در اطراف شهرک هجین در استان دیرالزور مستقر شدند.

آمریکا در حالی به تقویت حضور خود در شرق سوریه می پردازد که بارها مسئولان این کشور از نزدیک بودن خروج نیروهای این کشور از سوریه خبر داده اند.

این سیاست های دو گانه مسئولان آمریکایی نشان می دهد که آنان به این زودی سوریه را که برای آنان نقش حیاتی دارد ، ترک نمی کند.

آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از اوت 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی مرکب از برخی کشورهای به خصوص غربی تشکیل داده اند که تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.

تجاوزهای ائتلاف آمریکایی و جنایت های جنگی و ضد بشری آن در حق غیرنظامیان سوری به ویژه کشتار زنان و کودکان، افزایش یافته است به طوری که مردم سوریه بارها شاهد قتل و عام دسته جمعی هموطنان بیگناه خود در این کشور و یا کشور همسایه عراق بوده اند.

دولت سوریه نیز بارها با اعلام حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در این کشور، خواستار خروج آنها شده است.

ائتلاف آمریکایی که به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شده پس از چند سال حضور غیر قانونی در این کشور هنوز نتوانسته باقیمانده های تروریست های تکفیری داعش را نابود کند.

ائتلاف آمریکایی که با شعار نابودی داعش وارد مناطق کرد نشین سوریه شده، هنوز نتوانسته است تروریست های پراکنده را نابود کند و در مقابل این گروه تروریستی هر روز مناطق مختلفی را در شرق این کشور تصرف می کند.

برخی معتقدند امریکا با ادعای مبارزه با تروریست ها بیشتر به دنبال تقویت و آموزش آنها برای رسیدن به اهداف خود است.

تروریست های داعشی در چند هفته گذشته تاکنون فعالیت گسترده ای را در مناطق کردنشین داشته و تعداد زیادی از کردهای سوریه را قتل و عام کرده است.

داعش در کنار پایگاه های ائتلاف بین المللی به صورت پراکنده حضور دارد که این امر نشان می دهد آمریکا حامی این گروه تروریستی است و در بیشتر مواقع به آن کمک می کند.

وجود داعش در مناطق شرقی سوریه بهترین فرصت برای حضور آمریکا در این کشور است و حذف این گروه تکفیری می تواند بهانه ماندن ائتلاف آمریکایی را در این منطقه کمرنگ کند.

**افزایش تحرکات مشکوک داعش در سوریه

تروریست های داعش در چند روز گذشته با استفاده از گرد و غبار موجود در هوا تحرکاتی را در شرق سوریه آغاز کردند که سبب کشته شدن بیش از 10 نفر از نیروهای دموکراتیک سوریه شد.

رسانه های کردی اعلام کردند که این افراد در جریان درگیری با تروریست های داعشی در اطراف شهرک هجین در جنوب شرق دیرالزور جان خود را از دست داده اند.

از سوی دیگر، یک خودروی بمبگذاری شده در روستای ابوحردوب تحت تسلط کردهای سوریه در جنوب شرق دیرالزور منفجر شد که در این حمله نیز بیش از 10 نفر دیگر از نیروهای کرد کشته شدند.

این گونه تحرکات تکفیری های داعش قطعا بدون پشتیبانی آمریکا امکان ندارد و این ائتلاف بین المللی در سوریه سیاست های دو گانه ای در قبال تحرکات منطقه دارد.

**ورود 90 کامیون تجهزات نظامی آمریکا در سوریه

90 کامیون حامل تجهیزات نظامی وابسته به ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا هفته گذشته از مرز عراق وارد خاک سوریه شد.

رسانه های نزدیک به تروریست ها اعلام کردند که این کامیون ها از عراق و از گذرگاه مرزی سیمالکا در شمال شرق حسکه سوریه وارد شده است.

بخشی از این تجهیزات برای نیروهای دمکراتیک سوریه(کردها) ارسال و بخش دیگری نیز به پایگاه ها و فرودگاه های وابسته به ائتلاف بین المللی در مناطق شرقی سوریه منتقل شد.

ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در روزهای گذشته نیز همزمان با توسعه پایگاه های خود در این مناطق محموله های مشابهی را وارد کرده است.

آخرین بار 25 روز قبل 150 کامیون حامل تجهیزات نظامی و مصالح ساختمانی از مرز عراق به مناطق تحت تسلط کردهای سوری وارد شد.

این تعداد کامیون متعلق به ائتلاف آمریکایی از معبر سیمالکا در مرزهای سوریه و عراق در شمال شرق استان حسکه به پایگاه های ائتلاف در مناطق تحت تسلط کردهای سوریه وارد شده است.

این محموله ها پس از ورود به خاک سوریه به سوی پایگاه های آمریکایی و غربی در مناطق مختلف شرق رود فرات ارسال شده است.

**آمریکا به دنبال تسلط بر خاورمیانه است

'علی مقصود' کارشناس مسائل استراتژیک و ژنرال بازنشسته ارتش سوریه در این خصوص گفت که آمریکا با حضور نظامی در برخی کشورهای منطقه به دنبال تسلط بر خاورمیانه است.

مقصود در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به افزایش حضور نظامی آمریکا در سوریه افزود: واشنگتن با استفاده از 'نیروهای دمکراتیک سوریه' (کردهای سوری) به دنبال حفظ و گسترش حضور خود در منطقه است.

وی گفت: حضور نیروهای آمریکا در منطقه 'فرات' در سوریه به خاطر وجود نفت و منابع آبی سرشار است و به همین علت به دنبال افزایش نیروهای نظامی خود در مناطق کردنشین است.

کارشناس نظامی سوریه اضافه کرد: واشنگتن می خواهد به بهانه حمایت از کردها در خاورمیانه کشورهای ترکیه، عراق و ایران را در منطقه تحریک کند تا بتواند از اختلافات به وجود آمده به نفع خود استفاده ابزاری کند.

مقصود با اشاره به حضور ائتلاف آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریست های 'داعش' در سوریه، بیان کرد: این ائتلاف که به صورت غیر قانونی در کشور ما حضور دارند، تنها به دنبال نقش مخرب و تفرقه انگیزی میان کشورهای منطقه است.

وی ادامه داد: مهم ترین عامل حضور ائتلاف بین المللی در سوریه حمایت از گروه های تروریستی از جمله داعش و در بعضی مواقع نیروهای دمکراتیک برای جلوگیری از اتحاد کشورهای ایران، سوریه، لبنان و فلسطین می باشد تا بتواند با ایجاد اختلاف به اهداف خود که حمایت از رژیم صهیونیستی است، دست پیدا کنند.

این سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه تاکید کرد: ایران با حضور مستشاری در عراق و سوریه سبب نگرانی آمریکا شده و این کشور به دنبال توازن قدرت همانند جمهوری اسلامی در این کشورها است.

وی با اشاره تغییر پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه گفت: واشنگتن پس از شکست گروه های تروریستی در برخی مناطق سوریه پایگاه های خود را تغییر داده و هم اکنون نیز در حال توسعه حضور نظامی با ایجاد پایگاه های دیگر در مناطق کردنشین کشور ما است.

کارشناس مسائل استراتژیک بیان کرد: همچنین آمریکا تلاش می کند تا نقشی در بازسازی سوریه داشته باشد و به همین علت به دنبال مطرح کردن استقلال کردها برای فشار به دمشق جهت گرفتن امتیاز بازسازی است.

وی گفت که تجربه نشان داده که آمریکا هر بار که تحت فشار بین المللی قرار بگیرد، عقب نشینی می کند و صحنه را واگذار خواهد کرد و قطعا روزی کردهای سوریه را رها می کند.

کارشناس نظامی سوری بیان کرد: حضور ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در سوریه هیچ سودی برای مردم ما نداشته و تنها شهروندان بیگناه را به خاک و خون کشیده است.

مقصود تصریح کرد: آمریکا سیاست واحدی در سوریه و عراق ندارد و تنها به دنبال منافع خود است و هر لحظه نیز رنگ عوض می کند.

وی ادامه داد: همه دنیا سیاست های غلط آمریکا در عراق و افغانستان را مشاهده کردند و امریکا تجربه بدی را در دو کشور مزبور داشت به طوری که نیروهای زیادی از آمریکایی ها در این کشورها کشته شدند.

کارشناس نظامی سوریه با اشاره به سیاست های اشتباه 'دونالد ترامپ' در قبال متحدان خود، گفت: واشنگتن در سیاست های کنونی نشان داد، با مواضع کشورهای اروپایی نیز هم خوانی ندارد و در تعارض است و این امر نشان دهنده شکست ایالات متحده در سیاست های خاورمیانه است.

این نتیجه گیری را می توان از حضور آمریکا در سوریه داشت که واشنگتن تنها به دنبال تسلط بر منطقه است و گروه های تروریستی داعش و کردهای سوری تنها بازیگران سیاست های این کشور در خاورمیانه هستند.

شکست های پی در پی گروه های کردی در سوریه مهم ترین نشان از سیاست های غرب به ویژه آمریکا در این کشور است که باید هر چه سریع تر کردها از آمریکا جدا و به ملت و دولت سوریه بازگردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۸۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان