//
کدخبر: ۱۳۹۲۵۳ //

رزمایش ناتو در نروژ علیه مسکو برنامه ریزی شه است

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که رزمایش ناتو با عنوان «تریدنت جونچر-2018» که در نروژ آغاز شده، علیه مسکو برنامه ریزی و به اجرا درآمده است.

رزمایش ناتو در نروژ علیه مسکو برنامه ریزی شه است
به گزارش فرتاک نیوز،

در بیانیه وزارت خارجه روسیه خاطرنشان شده است: رزمایش ناتو روز پنجشنبه در خاک نروژ، دریای بالتیک و بخش شمالی اقیانوس اطلس آغاز شد و در آن نیروهای کشورهای عضو ناتو و کشورهای شریک این سازمان شامل فنلاند و سوئد اقدامات دفاعی و مهم تر از آن عملیات تهاجمی در خشکی، دریای و هوا و نیز فضای سایبری تمرین می کنند.

در بیانیه گفته شده است: به رغم تلاش های مقام های ناتو و کشورهای عضو آن برای اینکه چنین تحرکاتی صرفا اقدام دفاعی قلمداد شود اما بدیهی است که این رزمایش تهاجمی و ضدروسی است.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه آورده است: در واقع در چارچوب رزمایش تریدنت جونچر-2018 آخرین طراحی های کارشناسان نظامی ناتو برای بازداشتن نظامی روسیه در شرایط آب و هوایی مشابه با روسیه به اجرا درآمده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اطلاعاتی که طرف مقابل در شورای روسیه-ناتو و در کنفرانس مطبوعاتی سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین در اختیار ما قرار داده است، نگرانی ها را برطرف نمی کند؛ بویژه اینکه شمار نیروهای شرکت کننده در این رزمایش به 50 هزار نفر افزایش یافته است و ناو هواپیمابر اتمی و گروه ضربتی نیروی دریایی آمریکا نیز در آن شرکت دارد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرده است: برخی از بخش های این رزمایش در 200 کیلومتری روسیه در حال برگزاری است.

گفتنی است، رزمایش تریدنت جونچر-2018 بزرگترین رزمایش ناتو از زمان جنگ سرد است که از دیروز در نروژ و با حضور نظامیان 31 کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی آغاز شده است.

این رزمایش در منطقه ای میان دریای بالتیک تا کشور ایسلند برگزار می شود و حدود 50 هزار نیرو، 250 هواپیما و 10 هزار تانک، کامیون و خودرو در آن حضور دارند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۲۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان