//
کدخبر: ۱۳۸۶۲۹ //
میدل ایست آی در گزارشی نوشت

۵۰ "ببر" محمد بن سلمان مسؤول ساکت کردن مخالفان به هر قیمتی

یک منبع سعودی اعلام کرد که گروهی به نام "فرقه النمر" یا "جوخه ببر" تحت رهبری و هدایت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مخالفان از جمله جمال خاشقجی روزنامه‌نگار واشنگتن پست را برای همیشه ساکت می‌کند.

۵۰ "ببر" محمد بن سلمان مسؤول ساکت کردن مخالفان به هر قیمتی
به گزارش فرتاک نیوز،

 پایگاه خبری میدل ایست آی در گزارشی نوشت: "فرقه‌النمر" یا "جوخه ببر" یک گروه شناخته شده برای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا است. این گروه در طول بیش از یک سال گذشته تشکیل شده و متشکل از ۵۰ نفر از پرسنل سطوح عالی اطلاعاتی و نظامی در پادشاهی سعودی است. این گروه از بخش‌های مختلف سرویس‌های امنیتی سعودی عضو می‌گیرد. اعضای این گروه بی‌رحمانه مخالفان ولیعهد جوان عربستان به سکوت وادار می‌کنند.

یک منبع مطلع درباره اهداف آرایش و چینش اقدامات و پرسنل جوخه ببر با این پایگاه خبری گفت‌وگو کردند. پادشاهی سعودی بر این باور است که بازداشت منتقدان باعث افزایش فشار علیه آن شود بر همین اساس بلافاصله مخالفان پادشاهی سعودی را ترور می‌کند.

این پایگاه خبری نمی‌تواند اطلاعات ارائه شده توسط این منبع مطلع را تایید کند.

این منبع اعلام کرد: گروه جوخه ببر ماموریت ترور مخالفان سعودی چه در داخل پادشاهی و چه در خاک کشورهای دیگر به صورت مخفیانه را انجام می‌دهد به گونه‌ای که رسانه‌ها، جامعه بین‌الملل و سیاستمداران اطلاعی از آن نداشته باشند. آنها برای ترور از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. در برخی اوقات آنها فرد مورد نظر را شکنجه داده، می‌کشند و سپس اعضای آن را جدا می‌کنند همان گونه که این اقدام را درباره جمال خاشقجی روزنامه‌نگار واشنگتن پست در دوم اکتبر در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول انجام دادند. در برخی اوقات آنها برنامه ترور خود را به گونه‌ای می‌چینند که طبیعی جلوه کند همان تصادف خودرو یا آتش‌سوزی خانه.

احمد عسیری معاون رئیس اطلاعات عربستان سعودی پس از اینکه بر سر کار آمد، این گروه تشکیل شد. چند روز گذشته عسیری با دستور پادشاه عربستان به دلیل فشار سنگین بین‌المللی علیه عربستان سعودی درباره ماجرای خاشقجی اخراج شد.

این منبع اعلام کرد: عسیری در میان همکارانش به عنوان ببر جنوب شناخته می‌شود. او این لقب را دوست دارد. اگرچه این منبع از بیان اینکه چه کسی فرماندهی عملیات جوخه ببر را بر عهده دارد، خودداری کرد اما گفت: عسیری و سعود القحطانی یکی از مشاوران نزدیک محمد بن سلمان در ساختار فرماندهی این گروه قرار دارند.

به گفته این منبع مطلع، این ولیعهد جوان پنج نفر از افراد مورد اعتماد و وفادار خود را در این گروه گماشته است.

در میان ۱۵ نفری که برای کشتن خاشقجی فرستاده شده‌اند، ماهر عبدالعزیز مطرب، محمد الزهرانی و ضار حربی حضور داشتند. مطرب یک دیپلمات بوده و وابسته نظامی است که به همراه محمد بن سلمان در سفرش به بوستون و سازمان ملل در نیویورک حضور داشت.

وی گفت: ماهر عبدالعزیز مطرب به عنوان نخاع جوخه ببر شناخته می‌شود. وی مستقیما توسط محمد بن سلمان انتخاب شده است. ولیعهد عربستان افراد نزدیک خود را برای این گروه انتخاب می‌کند تا بتواند ترورها را تحت کنترل داشته باشد.

این منبع اعلام کرد: ترکیه ۱۴ تماس تلفنی مطرب در دوم اکتبر را شناسایی کرده که چند مورد از این تماس‌ها با دفتر محمد بن سلمان بوده است.

به گفته این منبع، مطرب و سه نفر دیگر یک داروی مرگبار را به وی پیش از جدا شدن اعضای بدن خاشقجی تزریق کردند.

از سوی دیگر بازپرسان ترکیه نیز اعلام کرده‌اند که اعضای بدن خاشقجی روی میز از یکدیگر جدا شده است. از دیگر عملیات مخفیانه این گروه می‌توان به کشته شدن شاهزاده منصور بن مقرن در ماه نوامبر سال گذشته میلادی اشاره کرد.

این منبع اعلام کرد: یکی دیگر از تلاش‌های این گروه برای ترور افراد مخالف سعودی به نام عمر عبدالعزیز در کانادا بود که او را به کنسولگری دعوت کردند تا ترور کنند اما عبدالعزیز از رفتن به کنسولگری خوددداری کرد و این برنامه با شکست مواجه شد.

این منبع در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: محمد بن سلمان همواره اعلام کرده است که انگشتان هر روزنامه نگار و نویسنده‌ای که علیه وی انتقاد کند، خواهد برید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۸۶۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان