//
کدخبر: ۱۳۶۳۱۹ //

پامپئو با ملک سلمان ملاقات کرد/طرح نقشه راه ۳ بندی آمریکا برای عربستان

پادشاه عربستان امروز (سه‌شنبه) با وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد.

پامپئو با ملک سلمان ملاقات کرد/طرح نقشه راه ۳ بندی آمریکا برای عربستان
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرنگارانی که مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا را در ریاض همراهی می‌کنند، اعلام کردند: سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با پامپئو دیدار کرد و در جریان این دیدار دو طرف درخصوص ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی  به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

پامپئو از ملک سلمان به دلیل پایبندی‌اش به انجام تحقیقات شفاف و عمیق درباره این پرونده تشکر کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که پامپئو پس از سفرش به ریاض به ترکیه سفر خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا صبح امروز به منظور دیدار با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور  برای بررسی پرونده جمال خاشقجی وارد ریاض شد.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان و شاهزاده خالد بن سلمان، سفیر عربستان در واشنگتن از مایک پامپئو در فرودگاه استقبال کردند.

پامپئو قرار است عصر امروز با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ملاقات کند.

در این راستا روزنامه القدس العربی به نقل از منابع خود از احتمال اعتراف ضمنی ریاض به مسؤولیت غیرمستقیم خود در این جنایت اطلاع یافته و از وجود طرح نقشه راه آمریکا برای عربستان پرده برداشته که امروز در مقابل مقامات عربستان قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد پامپئو با خود طرح نقشه راهی را در این سفر فوری و کوتاه خود به ریاض دارد که به دستور دونالد ترامپ مامور مذاکره با مقامات سعودی شده است.

سناریوی اول این است که عربستان به ارتکاب این جنایت از سوی کارمندان امنیتی سعودی و قتل غیرعمد او اعتراف کند و بگوید این اشتباه در جریان بازجویی از او صورت گرفته و آنها برای پوشاندن آثار جرم جسد او را سر به نیست کرده‌اند.

دومین سناریو این است که عربستان تدابیری در زمینه آزادی زندانیان سیاسی به خصوص فعالان جامعه مدنی و آزادی شاهزادگانی لحاظ کند که در هتل ریتز کارلتون بازداشت هستند.

سومین سناریو نیز که دشوارترین گزینه است بررسی آینده ولیعهد جوان سعودی بن سلمان است چون سخت است که بعد از ماجراجویی‌هایی که او طی یک سال گذشته در دوره ولیعهدی‌اش داشته جامعه جهانی او را قبول کند چو وقتی او قدرت را به عنوان پادشاه به دست بگیرد نتیجه چه خواهد بود؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۶۳۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان