//
کدخبر: ۱۳۶۲۴۶ //

برایان هوک: هم‌چنان سیاست به صفر رساندن صادرات نفت ایران را دنبال می‌کنیم

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریکا بار دیگر بر هدف دولت این کشور مبنی بر توقف کامل صادرات نفت ایران تاکید کرد.

برایان هوک: هم‌چنان سیاست به صفر رساندن صادرات نفت ایران را دنبال می‌کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۵ اکتبر بار دیگر اعلام کرد که آمریکا هم‌چنان سیاست به صفر رساندن صادرات نفتی جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کند و در شرایط کنونی احتمال افزایش بهای نفت خام پس از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران را منتفی می‌داند، چراکه بازار جهانی نفت به خوبی تامین شده و متوازن است.

این در حالی است که بهای نفت خام در هفته‌های گذشته با نزدیک شدن به تاریخ بازگشت این تحریم‌ها در چهارم نوامبر روندی صعودی داشته است. بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال روز سوم اکتبر از مرز ۸۶ دلار برای هر بشکه گذشت و به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۴ تاکنون رسید. اگرچه بهای نفت پس از آن کاهش یافت، تحلیل‌گران بازارهای انرژی بر این باورند که حذف نفت ایران از چرخه تامین انرژی جهان می‌تواند باعث افزایش بهای این فرآورده در بازارهای جهانی شود.

میانگین صادرات روزانه نفت ایران در نخستین روزهای ماه اکتبر نیز سیری نزولی داشته است. برخی منابع از کاهش صادرات نفت ایران به کمتر از یک میلیون بشکه در روز خبر می‌دهند.

برایان هوک در گفت‌وگو روز دوشنبه خود با خبرنگاران در پاریس از عرضه کافی نفت در بازارهای انرژی سخن گفت و اعلام کرد که پس  از حذف کامل صادرات نفت ایران، نیازهای کشورهای مختلف به نفت از سوی کشورهای دیگر تامین خواهد شد.

وی در سخنانش از کشور مشخصی نام نبرد، اما رسانه‌ها از احتمال افزایش عرضه نفت از سوی روسیه و عربستان خبر داده‌اند.

رئیس گروه اقدام ایران همچنین راهکارهای پیش بینی شده از سوی اتحادیه اروپا برای تداوم تجارت با ایران را ناکارآمد دانست و مدعی شد که از زمان اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران بیش از ۱۰۰ شرکت خارجی به فعالیت‌های اقتصادی خود در ایران خاتمه داده‌اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه مه با اعلام خروج خود از توافق هسته‌ای گفت که تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند. بخش دوم این تحریم‌ها که صادرات نفت تهران را هدف قرار می‌دهد از چهارم نوامبر به‌طور مجدد اعمال خواهد شد. در این میان، دیگر طرف‌های توافق اعلام کرده‌اند که در حال کار روی ایجاد سازوکاری ویژه برای حفظ کانال‌های پرداخت به ایران پس از اجرایی شدن تحریم‌ها و در نتیجه ادامه تجارت با این کشور هستند.

 این در حالی است که جمهوری اسلامی اعلام کرده است که برای نفت خام خود مشتریان جدیدی یافته و از کاهش مختصر تولید نفت خود در ماه سپتامبر خبر داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۶۲۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان