//
کدخبر: ۱۳۵۸۲۶ //
مقام فرانسوی:

استعفای وزیر کشور فرانسه، نشانه فروپاشی دولت مکرون است

رهبر حزب 'فرانسه تسلیم ناپذیر' روز یکشنبه با اشاره به کاهش محبوبیت بی سابقه امانوئل مکرون، تاکید کرد که استعفای وزیر کشور فرانسه، نشانه فروپاشی دولت راستگرای مکرون است.

استعفای وزیر کشور فرانسه، نشانه فروپاشی دولت مکرون است
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، 'ژان-لوک ملانشون' رهبر حزب 'فرانسه تسلیم ناپذیر' از احزاب چپگرای فرانسه، گفت: دولت امانوئل مکرون بزودی با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد و نتیجه این مشکلات را شما در انتخابات پارلمان سال آینده به خوبی مشاهده خواهید کرد.

وی گفت: استعفای 'ژرار کلمب' وزیر کشور فرانسه، نشانه ای آشکار است که دولت مکرون در درونش مشکلات بسیار زیادی دراد و نشانه ای از فروپاشی قدرت او است.

ملانشون خاطر نشان کرد: با وجود گذشت دو هفته از استعفای کلمب، هنوز فردی برای جانشینی وی انتخاب نشده است و این به خوبی نشان می دهد که مکرون و حزبش برای انتخاب وزیر کشور جدید با مشکلات بسیار حادی روبرو هستند.

ملانشون افزود: اداوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه بیش از 10 روز است که برای انتخاب جانشین کلمب با رئیس جمهور مکرون در کشمکش است. این نشانه تضعیف تقریبا کامل دولت است. اگر این طور نیست پس چرا ایجاد تغییرات در دولت اینقدر طول کشیده است؟

رهبر حزب 'فرانسه تسلیم ناپذیر' با بیان این مطلب که در نظر دارد انتخابات آتی فرانسه را به 'همه پرسی ضد مکرون' تبدیل کند، تاکید کرد که اگر وی ضربه سیاسی بخورد ، اوضاع سیاسی کشور در کمتر از یک سال ترمیم می شود.

ژرار کلمب در حالی از سمت خود کناره گیری کرد که اکنون موضوع های امنیتی و پناهندگان غیرقانونی، از چالش‌های وزارت کشور فرانسه است.

مکرون که در مرحله نخست با استعفای کلمب مخالفت کرده بود، در نهایت با کناره گیری وی موافقت کرد و تا زمان تعیین وزیر جدید، فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه، بطور موقت زمامداری وزارت کشور را برعهده خواهد داشت.

کناره‌‌گیری کلمب از مقام خود، یکی دیگر از مشکلات دولت مکرون در ماه‌های اخیر به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش ، ماجرای مربوط به سرکوب تظاهرکنندگان در روز اول ماه می(11 اردیبهشت) توسط الکساندر بنالا محافظ شخصی مکرون و یکی از اعضا دفتر رئیس‌جمهوری، همچنین کناره‌گیری نیکلا اُولو وزیر پیشین محیط‌ زیست ازچالش‌های اخیر رئیس‌جمهوری فرانسه است.

کلمب در هفته های اخیر انتقاداتی به مکرون وارد کرد و گفت که دولت وی «فاقد فروتنی» است.

وی همچنین گفته بود: تعداد کمی از ما با مکرون صحبت می کنیم. طولی نمی کشد که او دیگر تحمل من را نخواهد داشت. اما اگر همه ما مقابل او تعظیم کنیم او در نهایت منزوی خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، محبوبیت مکرون به حدود 30 درصد کاهش پیدا کرده و منتقدان می گویند که سیاست های وی به نفع ثروتمندان و منش شخصی اش متکبرانه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۸۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان